Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " رویکرد جدید تصمیم گیری چند معیاره فازی براساس نقطه مرکزی اعداد فازی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رویکرد جدید تصمیم گیری چند معیاره فازی براساس نقطه مرکزی اعداد فازی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Expert Systems with Applications
سال انتشار
2011
کد محصول
1000833
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
9
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
197 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstarct

This paper proposes a new fuzzy MCDM (FMCDM) approach based on centroid of fuzzy numbers for ranking of alternatives. The FMCDM approach allows decision makers (DMs) to evaluate alternatives using linguistic terms such as very high, high, slightly high, medium, slightly low, low, very low or none rather than precise numerical values, allows them to express their opinions independently, and also provides an algorithm to aggregate the assessments of alternatives. Three numerical examples are investigated using the FMCDM approach to illustrate its applications. It is shown that the FMCDM approach offers a flexible, practical and effective way of group decision making

چکیده

در این مقاله یک رویکرد جدید تصمیم گیری چندمعیاره فازی (FMCDM)  براساس نقطه مرکزی اعداد فازی  برای رتبه بندی الترناتیوها پیشنهاد می شود . رویکرد FMCDM به تصمیم گیرندگان امکان ارزیابی الترناتیوها  را با استفاده از واژه هایی همچون خیلی زیاد, زیاد,  نسبتا زیاد, متوسط, نسبتا کم, کم, خیلی کم یا هیچکدام نسبت به ارزشهای دقیق عددی  می دهد و الگوریتمی را  جهت جمع بندی ارزیابی الترناتیوها بیان می کند. سه مثال عددی با استفاده از رویکرد FMCDM برای نشان دادن کاربرد ان پیشنهاد شده است. همچنین نشان داده می شود که  رویکرد فوق روشی منعطف, کاربردی وموثر  را برای تصمیم گیری گروهی پیشنهاد می کند .

1-مقدمه

تئوری مجموعه فازی در ابتدا توسط Zadeh(1965) پیشنهاد شد  تا به نوعی  ابهام را در قضاوت انسانی انعکاس داده وعدم اطمینان را در اطلاعات موجود در محیط تصمیم گیری چند معیاره  که امکان تعریف کردن ان دشوار است ,تحلیل کند.

ازمدل MCDMفازی برای ارزیابی الترناتیوها براساس  معیار انتخاب شده توسط کمیته  تصمیم گیرندگان استفاده می شود در شرایطی که  تناسب الترناتیو با معیار, و اهمیت وزن معیار می تواند  براساس  ارزشهای زبانی ارائه شده توسط  اعداد فازی ارزیابی شود. رویکردهای زیادی برای حل مسائل  MCDMفازی پیشنهاد شده است. مرور و مقایسه  برخی  از این متدها را در کار این فراد می توانید بیابید.برخی از کاربردهای اخیر در کار این افراد یافت می شود.

در بسیاری از مسایل MCDMفازی ارزش نهایی  حاصل از ارزیابی الترناتیوها هنوز اعداد فازی هستند و این اعداد فازی نیازمند یک  رویکرد مناسب رتبه بندی برای فازی زدایی انها  و تبدیل به  ارزشهای دقیق برای تصمیم گیری هستند.هرچند, به رغم این مزایا,  بسیاری از مقالات فوق نتوانستند برای ارزشهای  نهایی  حاصل از ارزیابی فازی  تابع عضویتی ارائه کنند و یا اینکه نتوانستند  فرمولهای بی مقیاس سازی  را از توابع عضویت ارزشهای نهایی حاصل از ارزیابی  فازی ایجاد کنند  که این موارد محدود کننده کاربرد متدهای MCDMفازی موجود هستند...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Fuzzy logic
Centroid of fuzzy number
Group decision making

ثبت سفارش جدید