Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " عیب یابی هسته های مبدل برق با استفاده از یک روش ارتعاش صوتی تغییر یافته " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
عیب یابی هسته های مبدل برق با استفاده از یک روش ارتعاش صوتی تغییر یافته
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Electrical Insulation (ISEI), Conference Record of the 2012 IEEE
سال انتشار
2012
کد محصول
1000867
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله نتایج تحقیق مربوط به ساخت یک روش غیرتهاجمی برای ارزیابی شرایط فنی هسته ی مبدل برقی  را بر اساس تحلیل ارتعاشات مکانیکی ثبت شده ارائه می دهد. این روش دستگاه برق را بررسی کرده، سیستم مورد استفاده را اندازه گیری کرده وارزیابی هسته آن را با استفاده از یک روش ارتعاش صوتی انجام می دهد.  نتایج اولیه ی از آنالیز فرکانس زمانی سیگنال های ارتعاش صوتی در این مقاله در طی سوئیچینگ یک مبدل برق 630 kVA از نوع خشک در شرایط آزمایشگاه به دست آمدند. آنالیز سیگنال های ثبت شده برای سه حالت کار آنها انجام شد: هسته پرس شده توسط کارخانه تولید کننده، هسته با پیچ های شل که یوغ (yoke) (هسته) بالایی را ثابت نگه می دارد، و هسته با بیم های یوغ بالایی جداگانه. روش پیشنهادی توسط مولفان (روش ارتعاش صوتی تغییر یافته)، بر اساس آزمایش ارتعاشات مکانیکی یک دستگاه تحت بررسی در وضعیت گذرا (ناپایدار) است در حالی که  دستگاه (واحد) روشن است. هدف از این تحقیق ساخت یک روش ارزیابی مدرن و مهمتر از همه غیرتهاجمی برای شرایط فنی هسته ی مبدل های برقی است که در سیستم برق ملی کار می کنند.

1-مقدمه

اثر قابل اندازه گیری یک روش ابتکاری برای مدیریت شبکه برقی و در نتیجه کاهش هزینه ی عملیات آن، یک روش تشخیص و عیب یابی موثر از دستگاه هایی با اهمیت استراتژیک است. گروهی از این واحدها شامل مبدل های برقی (ترانسفورماتورهای) توان بالا هستند که از نظر آماری اطمینان پذیری بالایی دارند ولی خرابی های آنها پیامدهای فنی و اقتصادی بسیار جدی دارد. با فرض این حقیقت که گروه بزرگی از مبدل های در حال کار در جهان تاکنون بیش از 30 سال در حال استفاده بوده اند،  یک افزایش کند ولی تدریجی در فرکانس خرابی آنها را می توان در آینده نزدیک انتظار داشت. بنابراین یک پیامد طبیعی این شرایط می تواند رخداد مکررتر خرابی های فاجعه بار باشد. این شرایط می تواند خسارات اقتصادی مهمی را موجب شود که در شرایط وخیم، ارزش خرید و نصب یک مبدل جدید را چندین برابر افزایش خواهد داد. یک خاموشی اضطراری یک دستگاه توان بالا که معنای استراتژیکی برای سیستم قدرت دارد نیز می تواند سبب یک اختلال در امنیت تامین برق در یک منطقه خاص و در نهایت موجب رویداد خاموشی شود. فعلا یک روش موثر برای جلوگیری از این شرایط ساخت و پیاده سازی و سپس استفاده از روش های عیب یابی مدرنی است که امکان خاموش کردن مبدل و سپس ارتقا یا تعویض آن در مرحله اولیه ایجاد نقص را داشته باشد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



power transformer
core
diagnostics
vibroacoustic method
acceleration
power spectrum density

ثبت سفارش جدید