Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,281,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " تعیین مکان تخلیه الکتریکی جزئی در مبدل ها با استفاده از روش آشکارسازی UHF " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تعیین مکان تخلیه الکتریکی جزئی در مبدل ها با استفاده از روش آشکارسازی UHF
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE Transactions on Dielectrics and Electrical Insulation
سال انتشار
2012
کد محصول
1000870
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

تعیین مکان یک منبع تخلیه الکتریکی جزئی (PD) در داخل یک مبدل را می توان از اختلاف زمانی ورود (TDOA) بین سیگنال هایی که توسط آرایه ای از سنسورهای UHF گرفته می شوند، تعیین کرد.TDOA را می توان از شکل موج های PD دریافتی به دست آورد. در این مقاله سه روش مختلف از تعیین TDOA از شکل موج های PD بررسی می شود. اختلاف زمان را می توان با در نظر گرفتن نخستین پیک سیگنال به عنوان لحظه ورود یا از همبستگی بین موج های PD یا با استفاده از تابعی مشابه نمودار سیگنال های PD محاسبه نمود. الگوریتم های محاسبه برای تعیین خودکار TDOA معرفی می شوند بطوری که مانع بایاس احتمالی از تفسیر انسانی گردد. وجود نویز و تاثیر آن بر دقت تعیین محل PD نیز ارائه خواهد شد. نتایج تجربی نشان می دهند که روش نخستین پیک، دقت بیشتری از دو روش دیگر دارد. کاربرد نویز زدایی سیگنال با افزایش دقت تعیین محل، بیشتر افزایش می یابد.

1-مقدمه

آشکارسازی تخلیه الکتریکی (دشارژ) جزئی (PD) فرکانس فوق بالا (UHF) شامل استفاده از سنسورهای UHF (آنتن ها) برای به دام انداختن امواج سیار الکترومغناطیسی سریع گسیل شده از محل دشارژ می شود. ثابت شده است که این روش آشکارسازی در کنترل شرایط عایق بندی GIS بادوام و مطمئن است. حالا این روش گسترش یافته و برای عیب یابی مبدل به کار می رود. برای تعیین محل PD، یک آرایه توزیع یافته از سه یا چند سنسور برای ثبت سیگنال های PD بطور همزمان و استفاده از مثلثات به کار می رود. سیگنال های دریافتی را می توان پردازش نمود تا اختلاف زمان ورود بین آنها را مشخص کرد. تعیین محل منبع PD را می توان از اختلاف زمانی ورود (TDOA) بین سنسورها به دست آورد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Partial discharge location
transformer diagnostics
UHF measurement

ثبت سفارش جدید