Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " تأثیر پارامترها در فرآیند سل-ژل سیلیکا " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تأثیر پارامترها در فرآیند سل-ژل سیلیکا
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Engineering Sciences
سال انتشار
2011
کد محصول
1000944
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
235 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

فرآیند سل-ژل یک پلیمریزاسیون غیرارگانیک است که به عنوان مسیری نویدبخش برای طراحی مواد جدید با کاربردهای نوری، الکتریکی، (بیو) مدیکال و انرژی خورشیدی در نظر گرفته می­شود. توجه زیادی به صورت خاص بر روی طراحی مواد بر پایه­ی سیلیکا از طریق فرآیند سل-ژل می­شود. هدف این مطالعه تحقیق به منظور فهم نقش برخی پارامترهای مهم (برای مثال، نوع پیش­ماده­ها (precursorspH، کاتالیست­ها، دما و غیره) در روش­های سل-ژل می­باشد. این موضوع اثبات شده است که خواص مواد ساختاری و الگویی به میزان زیادی از پارامتر­های ستنز و فرآیند تأثیر می­ پذیرند.

1-مقدمه

تکنیک سل-ژل برای بازتولید نانومواد متخلخل جدید با ساختارهای مشخص و اشکال پیچیده مورد استفاده قرار گرفته است. این موضوع پذیرفته شده است که تکنولوژی سل-ژل نسبتاً ساده می­باشد و امکان کنترل توزیع مولفه ­ها را در مولکول­ها از طریق پیش­جهت­گیری (pre-orientation) شبکه فراهم می ­آورد. در نتیجه، کاربردهای بالقوه­ی مواد سنتز شده با این روش می­توانند زیاد باشند (همچنین از لحاظ اقتصادی). سل-ژل یک مسیر بسیار انعطاف­پذیر برای سنتز شبکه­ های غیرارگانیک و ارگانیک-غیرارگانیک همانند شیشه­ ها، سرامیک­ ها، فیلم ­ها یا پودرها می­باشد. برای مدت مدیدی، تکنیک­های سل-ژل به منظور ساخت شیشه­ ها و سرامیک­ ها مورد استفاده قرار می­گرفته اند. مطالعات اخیر در ارتباط با این فرآیند بر روی کاربردهای نوری و الکتریکی، علم پزشکی، پوشش­های محافظتی و کاربردهای انرژی خورشیدی متمرکز شده ­اند.... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



sol-gel process
silica
precursors
porosity
pH effects

ثبت سفارش جدید