Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " تجارت الکترونیکی و توسعه: اثرات مالی مبادله ی کالاهای دیجیتالی شده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تجارت الکترونیکی و توسعه: اثرات مالی مبادله ی کالاهای دیجیتالی شده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
WORLD DEVELOPMENT
سال انتشار
2002
کد محصول
1000978
تعداد صفحات انگليسی
22
تعداد صفحات فارسی
42
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
801 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 

چکیده

در حال حاضر، تجارت الکترونیکی برون­ مرزی در یک فضای بدون مالیات و تعرفه در حال انجام است. این مسئله به همراه پیش­بینی رشد صعودی تجارت الکترونیکی طی پنج دهه­ ی آینده، نگرانی­ هایی را بین دولت­ها و مقامات مالیاتی درباره ­ی خسارات وارده به درآمدهای تعرفه ­ای و مالیاتی ناشی از تجارت الکترونیکی بوجود آورده است. این نگرانی بویژه در کشورهای درحال توسعه وجود دارد زیرا عوارض گمرکی واردات در آنها، سهم بیشتری از درآمدهای دولت­ها را تشکیل می­دهد و روی آوردن به دیگر منابع درآمدی از لحاظ اقتصادی کمتر امکانپذیر است. در این مقاله، داده ­های مربوط به کسری درآمدی بالقوه­ از عوارض گمرکی واردات در برخی از محصولاتی که سابقا بطور فیزیکی مبادله می­شد، اما بطور روزافزون به صورت دیجیتالی ­شده وارد می­شوند، ارائه شده ­است. یافته­ ها حاکی از آنست که، از آنجائیکه سهم کلّی مبادلات در بسیاری از کشورها هنوز بسیار ناچیز است و در نتیجه کسری مالی قابل چشم­پوشی است، برخی کشورهای درحال توسعه به طرز چشمگیری متأثر از کسری درآمد تعرفه­ ای هستند.

1- مقدمه

در حال حاضر، یکی از پرجدل­ترین موضوعات در تجارت الکترونیک، هم در میان سیاست­ گذاران و هم جامعه­ ی تجاری، لزوم و چگونگی جمع ­آوری تعرفه­ ها و مالیات­ها در تجارت الکترونیکی برون­مرزی است. تاکنون، هیچ قانون گذاری ملّی یا بین ­المللی در این زمینه صورت نگرفته است. همزمان، رشد چشمگیری در تجارت الکترونیکی در دهه­ ی آتی پیش­بینی شده است: طبق برآورد شرکت تحقیقاتی فارستر: حجم کل مبادلات تجارت الکترونیکی در سال 2000 معادل 657 بیلیون دلار امریکا بوده است و پیش­بینی می­شود که این رقم تا سال 2006 به 8/12 تریلیون دلار امریکا برسد.1 بنابراین، اگر قوانین داخلی و بین­ المللی جهت درنظرگرفتن این پیشرفت­ها مورد تجدیدنظر واقع نشوند، نگرانی دولت­ها بویژه کشورهای درحال توسعه، در مورد تزلزل بالقوه ­ی پایه­ ی مالیاتی­ شان در نتیجه ­ی تجارت الکترونیکی، مشروع به نظر می­رسد....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید