Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " تولید تخمیری لیزین به وسیله گلوتامیکوم: آنالیز شار متابولیک و ترابرد تراغشایی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تولید تخمیری لیزین به وسیله گلوتامیکوم: آنالیز شار متابولیک و ترابرد تراغشایی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Process Biochemistry
سال انتشار
2004
کد محصول
1001009
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
137 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

از دهه 1950، تولید آمینو اسیدها به کمک روش های تخمیری، مهمترین جنبه از میکروبیولوژی صنعتی بوده است که به تحقیقات فراوانی منجر شده است که شرایط متابولیکی در جهت تولید عمده آمینو اسیدها را بهبود بخشیده است. در این بررسی، علاوه بر یک پیش زمینه تاریخی مختصر از باکتری کورینفورم، استراتژی های مختلف مورد استفاده در بهبود گونه (strain) و استفاده از گونه های اوکسوتروفی و جهش های تنظیمی مورد بحث قرار می گیرند. مسیرهای متابولیکی درگیر در تولید ال لیزین (l-lysine) به وسیله گلوتامیکوم کورینباکتریوم (Corynebacterium glutamicum) و مکانیزم های واسطه گر انتشار و تراوش آن بررسی می شوند. آنالیز شار متابولیکی که ابزار بسیار قدرتمندی در تامین اطلاعات ارزشمند در مورد مشکلات مربوط به تولید متابولیت های مورد نظر به شمار می رود، در مورد تراوش (دفع) لیزین با توجه به اهمیت مکانیزم های ترابرد بررسی می شوند.

1-مقدمه

آمینواسید ها اکنون به مدت 50 سال است که به کمک میکروارگانیزم ها تولید می شوند. اهمیت اقتصادی این بلوک های ساختار سلولی زیاد است، از این رو تقاضا برای آنها پیوسته رو به رشد بوده و تلاش های بسیاری برای افزایش عملکرد در جهت خود میکروارگانیزم ها و نیز پیشرفت های فنی در پروسه های مربوطه تولید صورت گرفته است. بیشترین آمینواسید تولید شده (حدود 900,000 تن در سال)، اسید گلوتامیک ال و سپس ال لیزین (L-lysine) (420,000 تن در سال) و متیونین دی ال (350,000 تن در سال) می باشد در حالی که دیگر آمینواسیدها بعد از اینها قرار می گیرند. دلیل تقاضای زیاد برای آمینواسیدها از کاربرد آنها در افزودنی های غذایی، مکمل های غذایی، عامل های درمانی و پیش ماده ها برای سنتز پپتیدها یا مواد شیمیایی کشاورزی ناشی می شود. ال لیزین بعنوان یک افزودنی غذایی مثلا برای غذای ماکیان و خوک لازم است و درنتیجه کورینباکتریوم گلوتامیکوم به طور معمول، موقعیت ویژه ای را در بین میکروارگانیزم های تولید کننده آمینواسید اشغال کرده است....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Corynebacterium glutamicum
l-Lysine
Transport mechanisms
Biosynthetic pathways

ثبت سفارش جدید