Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " تحلیل کارائی کانال رادیوئی RFID " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تحلیل کارائی کانال رادیوئی RFID
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal Electrical and Electronic Engineering
سال انتشار
2013
کد محصول
1001085
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

کانال رادیوئی RFID  که بر روی هویت سنجی خودرویی بکار گرفته می­شود، تحت یک محیط الکترومغناطیسی پیچیده کار می­کند؛ امواج رادیوئی توسط مؤلفه ی رادار(که از این به بعد آنرا مؤلفه ی خواننده می­نامیم)  در ابتدا ساتع شده ، سپس منتشر شده و در نهایت تضعیف شده و به امواج منعکس شده از زمین و خودروهای مجاور ملحق شده و توسط برچسب آنتن دریافت می­شود. بخشی از سیگنال موج الکترومغناطیسی نیز به سمت مؤلفه ی خواننده  بر می­گردد. به منظور اتخاذ چنین شرایطی، یک مدل انتشار بر روی کانال رادیویی ایستا و قطعی مورد تحلیل قرار گرفته ، به گونه ای که بتوان کارائی  آنرا  در یک محیط بیرونی پیش بینی کرد. تمرکز اصلی این مقاله، تحلیل محیط چند مسیره ی کانال رادیوئی RFID می­باشد.

 

1-مقدمه

انتشار موج رادیویی را می­توان به عنوان انتقال انرژی توسط تشعشع الکترومغناطیسی در باند فرکانس رادیویی تعریف کرد. امواج رادیوئی   که  به هندسه ی مسیر جغرافیایی، فرکانس و صفات الکتریسیته ی رسانه ی انتشار وابسته هستند، منتشر می­شوند. در یک اپلیکیشن موبایل رادیوئی، ایستگاه پایه دارای یک موقعیت ثابت بوده و ایستگاه سیال یا موبایل در حال حرکت است؛ این موردی از تکنولوژی هویت سنجی فرکانس رادیوئی می­باشد  که در آن، RFID بر روی هویت سنجی خودرویی بکار گرفته می­شود،که در آن  یک چنین سیستمی، یک لینک ارتباطی بین فرستنده ی خودکار صوتی( مدار ادغام یافته و آنتن) تحت نام برچسب وجود دارد و شامل اطلاعاتی در بلاک حافظه می­باشد و همچنین شامل یک بازپرس کننده برای تشخیص عدم تماس فیزیکی و یا نظارت بصری است؛ هدف، این بوده که تمامی اطلاعات خودرو را اعم از نام مالک، گواهینامه ی راننده و غیره بدست آوریم. تکنولوژی RFID در باندهای فرکانس پایین،بالا  و فوق العاده بالا کار می­کند. استاندارد ISO 18006-C، نیازمندی هایی را برای سطوح فیزیکی و منطقی مشخص می­کند، که در آن سیستم خواننده محاوره را در سیستم RFID شروع کرده و در محدوده ی فرکانسی 860 تا 960 مگاهرتزی عمل می­کند[1].

    امواج رادیوئی که از طرق مختلفی به آنتن برچسب می­رسند، هر کدام دارای دامنه، فاز و تأخیر زمانی متفاوتی بوده که چنین شرایطی تحت عنوان انتشار چند مسیره مشخص می­شود که در آن،  خودروها در خطوطی مجاور در سطح آسفالت خیابان قرار گرفته و تمامی اشیاء اطراف ناحیه ی پوشش، منابع انعکاسی عادی و غیرعادی امواج منعکس شده را تشکیل می­دهند، که  یک چنین اشیائی ،به صورت تصادفی و پیوسته تغییر می­کنند؛ در یک موقعیت چند مسیره ی پویا، یک تغییر پیوسته در طول الکتریسیته ی هر مسیر یا اشعه و شیفت های فازی مربوط به آنها، به عنوان تابعی از موقعیت فضایی عمل میکند و پروسه ی پوشش سیگنال را پیچیده ساخته و منجر به یک محو شدگی انتخابی فضایی  در نتیجه ی انتشار چند مسیره شده ، و  زمانی که فاز بین مسیرهای مختلف شیف پیدا میکند(تغییر موضع می­دهد) ، به یک محوشدگی انتخابی زمان که توسط گیرنده ی سیال تجربه می­شود، مبدل می­گردد، و از این رو یک نقشی سازنده یا مخرب را بسته به فاز های نسبی بازی می­کند. از این رو، تحلیل یک کانال انتشار ضرورت پیدا می­کند، زیرا برای شبیه سازی و تحلیل انتقالات دیجیتال و مورد صلاحیت قرار دادن لینک ارتباطی در داخل کانال مفید است..

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید