Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " تلاشی برای ارزیابی پاسخ بلادرنگ سازه به وسیله روش های تداخلی : هشدار زود هنگام زلزله برای ساختمان ها بوسلیه روش تیلور " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تلاشی برای ارزیابی پاسخ بلادرنگ سازه به وسیله روش های تداخلی : هشدار زود هنگام زلزله برای ساختمان ها بوسلیه روش تیلور
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Soil Dynamics and Earthquake Engineering
سال انتشار
2012
کد محصول
1001093
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
43
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

سیستم هشدار زودهنگام زلزله(EEWS ) ، ابزاری موثر و با دوام برای کاهش ریسک لرزه ای در شهرها به شمار می رود. راهبردهای خلاقانه جهت توسعه EEWS جدید، شامل طراحی روش های جدید برای EEWS مشخّصه­ی سازه است که شامل ترکیب شبکه های منطقه ای و ایستگاه های لرزه ای موجود در محل با دانش وتجربه علوم لرزه ای و مهندسی زلزله می شود. علاوه بر آن امروزه طراحی EEWS جدید می تواند از پیشرفت های تکنولوژیکی جدید شامل توسعه شبکه های ارزان قیمت ایستگاه های شتاب سنجی بی سیم (Wireless)، بهره مند گردد. در این مقاله ما به تشریح نخستین تلاش برای طراحی دستورالعمل EEWمشخصه ی سازه می پردازیم که بر اساس آنالیز سیگنال های امواج اولیه­ی P ضبط شده به وسیله شتاب سنج های بی سیم که درارتفاعات مختلف سازه تعبیه شده اند، پایه گذاری شده است. این روش از آنالیز تداخلی سیگنالهای امواج P ضبط شده، برای بدست آوردن پاسخ سازه نسبت به یک سیگنال ورودی ناگهانی استفاده می کند. اطلاعات اخیر می تواند در ترکیب با تخمینی از بزرگای رویدادی(زلزله) که در پیش رو است برای به دست آوردن یک ارزیابی اولیه از پاسخ سازه در ارتفاعات مختلف آن به کار رود. این روش که روش هشدار زود هنگام زلزله ساخته شده توسط تیلور(TEEW) نام دارد، از چهار گام تشکیل شده است :

1-مشخص کردن رویداد زودهنگام از طریق معکوس طیف ضبط شده توسط شتاب سنج در کف سازه

2-تخمین پاسخ زودهنگام ساختمان از طریق پیچش زدایی سیگنال های امواج P که در طبقات مختلف سازه ضبط شده اند

3-تخمین لرزش قابل انتظار در طبقات مختلف با پیچش زدایی از مراحل 1 و 2 و

4-یک قاعده تصمیم گیری ساده بر اساس این که آیا آستانه تخمین های اولیه از مقادیر دریفت (جابه جایی نسبی) بین  کف طبقات تجاوز می کند تامشخص شودآیا نیاز به هشدار وجود دارد. ( برای مثال جابه جایی نسبی بین دوکف طبقه مجاور بر اساس در صدی از ارتفاع طبقه ای که دو کف مجاور را جدا می کند)

ازریابی اولیه روش TEEW با استفاده از داده های ضبط شده سه پس لرزه از سری L Aquila در سال 2009  در تالار شهر ناولی در ایتالیا ، ارائه می گردد.

1-مقدمه

با توجه به افزایش چشمگیر آسیب پذیری نواحی شهری در برابر زمین لرزه و احتمال بسیار کمی که برای پیش بینی زلزله های کوتاه مدت وجود دارد، سیستم هشدار زود هنگام زلزله (EEWS) در طول دهه اخیر به یکی از موثرترین، عملی ترین و با دوام ترین ابزار کاهش ریسک لرزه ای در شهرها تبدیل شده است [1].علاوه بر آن اخیراً انتشار نسخه ای با عنوان[2] " جوانب و کاربردهای هشدار زودهنگام زلزله در مهندسی زلزله آنی، مدیریت ریسک و کاهش خسارت" گواهی بر افزایش اهمیت EEWS می باشد..

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید