Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " تصویربرداری رزونانس مغناطیسی و دینامیک سیالات محاسباتی یک دید تحلیل دقیق در مورد پدیده های جریان در منسوجات ارائه می دهد " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تصویربرداری رزونانس مغناطیسی و دینامیک سیالات محاسباتی یک دید تحلیل دقیق در مورد پدیده های جریان در منسوجات ارائه می دهد
نویسنده/ناشر/نام مجله :
National Textile Center Annual Report
سال انتشار
2007
کد محصول
1001125
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
938 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

یک رویکرد هم افزایی با استفاده از روش ­های دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی هسته­ای (MRI) برای مطالعه پدیده ­های جریان مرتبط با منسوجات در مقیاس میکروسکوپی استفاده شده است. منسوجات صنعتی که در ماشین آلات تولید کاغذ استفاده می­شود با استفاده از هر دو روش CFD و MRI مورد مطالعه قرار گرفته است. تا کنون رویکرد ترکیبی با استفاده از هر دو روش، یک تصویر سازگار در خصوص مسیر جریان سیال از بین این منسوجات فراهم کرده است. مطالعات بیشتر در زمینه جذب خود به خودی مایعات در منسوجات (نفوذ فتیل ه­ای) انجام شده است، که به طور عمده تحت تاثیر میکرو ساختار منسوجات است. یک روش برای مشاهده توزیع مکانی و زمانی سیال در طول یک فرآیند نفوذ فتیل ه­ای با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی توسعه یافته است.

اهداف

نحوه جریان سیال بین منسوجات نقش مهمی را در مورد بسیاری از کاربردهای منسوجات بازی می­کند. روش ­های زیر به منظور دستیابی به یک دید تحلیلی دقیق در مورد میکرو جریان در منسوجات ایجاد شده­ اند:

1) هندسه سه بعدی لایه­ های لیفی را می­توان با استفاده از میکروسکوپی رزونانس مغناطیسی به دست آورد.

2) دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) جریان بین مجموعه ­های لیفی را به منظور تعیین نفوذپذیری­ های جریان شعاعی و محوری وابسته به موقعیت و میدان­ های فشار شبیه ­سازی می­کند.

3) تصویربرداری رزونانس مغناطیسی جریان، میدان سرعت را محاسبه می­کند و از این رو روشی برای تأیید اعتبار شبیه­ سازی ­های روش قبل است.

4) یک روش ترکیبی با استفاده از MRI و یک روش نوین ثقل سنجی می­تواند به منظور بررسی اثر ساختار پارچه در جذب خود به خودی مایعات در منسوجات مورد استفاده قرار گیرد.

1-مقدمه

انتقال سیالات از بین منسوجات برای جنبه­ های زیادی در مورد طراحی، کاربرد و عملکرد منسوجات  اهمیت دارد. مثال­ های این موارد از فرآیندهای رنگرزی موثر و مواد فیلتراسیون گرفته تا پارجه­ های با کارایی بالا با راحتی پوشش بهبود یافته را در بر می­ گیرد. نیاز مشترک برای درک تمام این فرآیندها درک تحلیلی در مورد انتقال گشتاور از میان مجموعه­ های لیفی است. اغلب، دستیابی به این اطلاعات از راه آزمایش سخت است. به طور سنتی، باید به روش­های "سعی و خطا" تکیه کرد. به عنوان مثال شرایط یک فرآیند رنگرزی باید از طریق بررسی کامل کالاهای رنگ­ شده با توجه به یکنواخت بودن رنگرزی، بهینه ­سازی شود...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید



خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسي نساجی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Magnetic Resonance Imaging
Textiles

ثبت سفارش جدید