Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,281,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " کنترل شناختی هیجان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کنترل شناختی هیجان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
TRENDS in Cognitive Sciences
سال انتشار
2005
کد محصول
1001142
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

توانایی کنترل کردن هیجان برای سازگاری انسان اهمیت زیادی دارد پرسش هایی که در مورد پایه های عصبی تنظیم هیجان مطرح شده اند به تازگی اهمیت بیشتری یافته اند، زیرا با یشرفتهایی که در مطالعات تصویرسازی عملکردی در انسانها به وجود امده است، بررسی مستقیم راهبردهای کنترلی که از فرایندهای شناختی سطح بالا استفا ده میکنند و مطالعه انها در نمونه های غیرانسانی دشوار است، میسر شده است.چنین مطالعاتی دو مورد را بررسی کرده اند: 1)کنترل توجه و 2)تغییردادن شناختی معنای محرکهایی که هیجان برانگیز هستند. این دو نوع تنظیم هیجان به تعامل میان سیستم های کنترل پیش پیشانی و کمربندی و سیستم های قشری و زیرقشری تولید کننده هیجان بستگی دارد. روی هم رفته، نتایج حاکی از یک ساختار عملکردی برای کنترل شناختی هیجان هستند که با یافته هایی که از پژوهش های دیگر در مورد هیجان روی انسانها و غیرانسانها صورت گرفته است همخوان میباشد.

اگر هر چیز بیرونی شما را اشفته میکند، این درد ناشی از خود ان چیز نیست بلکه ناشی از برداشتی است که شما از ان دارید؛ و شما قدرت این را دارید که هر لحظه بر علیه این دیدگاه قیام کنید.

مارکوس آرلیوس (اندیشه ها).

1-مقدمه

گاهی به نظر میرسد که تعارض ها، شکستها و فقدان­ها قصد نابودی ما را دارند. اما همانگونه که ماکوس آرلیوس در دو هزار سال پیش اشاره کرد، ما انسانها توانایی این را داریم که هیجانات مرتبط با چنین رویدادهایی را تنظیم کنیم. آنچه حائز اهیمت است این است که تلاش هایی که برای تنظیم این هیجانات صورت میگیرد تا حد زیادی تعیین میکند که این مشکلات چه تاثیری بر سلامت روانی و جسمی ما خواهند داشت (3-1). با توجه به اهمیت عملکرد سازشی تنظیم هیجان جای تعجب نیست که پژوهش در این زمینه تاریخچه ای طولانی داشته باشد (باکس 1). پژوهش های قبلی پاسخهای سلولی به استرس، نتایج رفتاری راهبردهای سازگار کننده تنظیم هیجان، و سیستمهای عصبی دخیل در یادگیری عاطفی و رفتار اجتماعی را در جوندگان و پستاندارن غیرانسانی بررسی کرده اند (1، 7-4). در سالهای اخیر، پژوهش در مورد تنظیم هیجان وارد مرحله جدیدی شده است زیرا پژوهش های تصویرسازی عملکردی پدیده تنظیم هیجان در انسانها به سرعت رشد یافته است. این رشد سبب تسهیل بررسی رفتارهای عاطفی در انسانها شده است که قبلا در حیوانات مطالعه شده بود؛ اما مهم تر این است که چنین پیشرفتهایی پژوهشگران قادر ساخته است تا قدرت فرایندهای شناختی کنترل هیجان در سطوح بالاتررا-که بررسی انها در حیوانات دشوار است- مطالعه کنند. به این ترتیب، امروزه مطالعاتی که در زمینه کنترل "داغ" هیجان صورت میگیرند، مدل های شناختی عصب شناختی ای را ارائه میدهند که از مدلهای کنترل "سرد" توجه و حافظه پیشی میجویند (مثل 9-8). هدف این پژوهش این است که مطالعات اخیر در زمینه تصویرسازی عملکردی- در بافت شواهد پژوهش های انسانی و غیر انسانی-را بررسی کند و به روشن کردن ساختار عملکردی که در زیربنای کنترل شناختی هیجان قرار گرفته است کمک کند...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


cognitive control of emotion

ثبت سفارش جدید