Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,281,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " ژن درمانی و پیوند سلول بنیادی : استراتژی های بازگرداندن حس شنوایی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ژن درمانی و پیوند سلول بنیادی : استراتژی های بازگرداندن حس شنوایی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Adv Otorhinolaryngol
سال انتشار
2009
کد محصول
1001151
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

استراتژی های بازگرداندن فقدان قوه شنوایی حسی – عصبی برجایگزینی سلول های موی از دست رفته ، تمرکز دارد. مکانو رسپتورهای تخصصی شده ارگان کورتی (Corti ) انرژی مکانیکی اصوات را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. سلول های مو در سیستم های پستانداران توانایی  بازسازی را ندارد ، اما دو خط هیجان انگیز تحقیق نوید بخش بازگرداندن عملکرد گوش داخلی است. در اینجا ما اصول اساسی ژن درمانی را مورد بررسی  قرار می دهیم و کاربرد آن را در گوش داخلی مورد بحث قرار می دهیم.مسیرهای مختلف ویروسی و راههای انتقال به گوش داخلی را مورد تحقیق وبررسی قرار می دهیم. کاربردهای ژن درمانی در گوش داخلی شامل حفاظت سلول های مو در برابر مواد شیمیایی و یا اتو توکسی (سمیت گوش)  ناشی از صدا، بقای سلول گانگلیون مارپیچی به دنبال مرگ یا آسیب  سلول مو و بازسازی سلول های مو است. اخیرا، عملی بودن ژن درمانی در بافت گوش داخلی انسان گزارش شده است. پیوند سلولهای پروژنیتور است که می تواند عملکرد سلول های مو با اتصالات مناسب سلول های گانگلیون مارپیچی متناظر آنها که هنوز استراتژی دیگری برای بازگرداندن قوه شنوایی حسی – عصبی است را متمایز سازد. . سلول های نوزادی و یا بنیادی جنینی و سلول های بنیادی گوش داخلی موش بالغ و سلول های بنیادی سیستم عصبی مرکزی برای متمایز ساختن سلولهای حاوی مارکرهای سلول مو و پروتئین نشان داده شده است. چشم انداز درمان با سلول های بنیادی در گوش داخلی و محدودیت های آنها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

1-مقدمه

از دست دادن شنوایی با بیش از 275 میلیون نفر مبتلا در جهان، شایع ترین اختلال حسی در انسان است. [http://www.who.int/pbd/deafness/en/].تعداد بیمارانی که فاقد قوه شنوایی حسی- عصبی هستند  و اختلال در حلزون گوش یا عصب شنوایی را نشان می دهند ، به مراتب بیشتر از بیمارانی است که دارای افت شنوایی ناشی از اختلال  کانال شنوایی هستند.  شایعترین جایگاه ضایعه سلول مو است، که یک مکانورسپتور تخصصی است که در ارگان شنوایی (ارگان کورتی Corti در پستانداران) و سیستم دهلیزی از تمام مهره داران قرار دارد. بیماران به دلیل اختلال، آسیب و یا مرگ سلول های مو، فاقد قوه شنوایی حسی - عصبی هستند. از طریق جابجایی  استروسیلیا از سطح برجسته  آپیکال سلول، این سلول بسیار تخصصی انرژی مکانیکی صدا را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند که در طول عصب شنوایی تا مغز که در آن انرژی الکتریکی به صورت درک صدا پردازش می شود، منتشر می گردد.

در مقایسه با پرندگان و مهره داران پست تر، از دست دادن سلول های مو در پستانداران دائمی است . سلول های مو دوباره تولید نمی شوند، به طوری که از دست دادن شنوایی ناشی از آسیب سلول های مو و یا از دست دادن  دائمی آن است. برای دوباره به دست آوردن قوه  شنوایی حسی- عصبی در حال حاضر از دستگاه های تقویت کننده (سمعک) و دستگاه هایی که سلول های عصبی شنوایی را به صورت الکتریکی (کاشت حلزون) تحریک می کنند، تشکیل شده است…

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید