Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " تاثیر FCL نوع سلفی روی RRRV دو سر C.Bها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیر FCL نوع سلفی روی RRRV دو سر C.Bها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE TRANSACTIONS ON POWER DELIVERY
سال انتشار
2008
کد محصول
1001188
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
PDF+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض





Abstract

Fault current limiter (FCL) is expected to ease the burden on circuit breakers by limiting the fault current to a desired level. However, the burden on the circuit breakers depends not only on the interrupting current but also on the rate of rise of recovery voltage (RRRV). Based on an equivalent model of the inductive FCL and with respect to FCL terminal fault and short-line fault respectively, strict mathematical formula are presented to describe the relationship between theRRRVand the current limit factor, the stray capacitance as well as the short-line fault distance. Further, detailed computations were carried out regarding a 220-kV transmission line with three-phase-to-ground faults to fully account for the concrete impacts on the RRRV from key influential factors. The calculation results by the proposed theoretical formula in this paper coincide well with the simulations in some previous publications. The specific investigation presents analytical basis and theoretical reference for optimal parameter design of inductive FCLs and reliable selection of the interrupting characteristics of HV circuit breakers

 

چکیده

FCL بوسیله محدود کردن جریان خطا تا یک حد مطلوب، بار روی  C.B را کاهش می دهد. با این حال، بار روی C.B نه تنها به جریان قطع بلکه به RRRV نیز وابسته است. بر اساس مدل معادل FCL نوع سلفی برای خطای سمت FCL و خطای Short Line، روابط ریاضی برای توصیف رابطه بین RRRV و ضریب محدودسازی جزیان، خازن پراکندگی و فاصله خطای short-line ارائه شده اند. نتایج محاسبه شده بوسیله فرمولهای تئوری پیشنهاد شده در این مقاله به خوبی با شبیه سازی برخی مقالات منتشر شده قبلی منطبق هستند. بررسی خاص پایه تحلیل شده و مرجع تئوری برای طراحی مطلوب پارامترهای  FCL های نوع سلفی و انتخاب مطمئن مشخصات قطع C.B فشار قوی را ارائه می دهد.

1-مقدمه

با افزایش سریع بارهای قدرت و همچنین اتصال پیوسته ژنراتورهای تازه احداث، سطح جریان اتصال کوتاه در سیستمهای قدرت فشار قوی در حال بزرگتر شدن و بحرانی تر شدن است. برای خنثی کردن این روند، نصب FCL به عنوان راه حل برتر و بهتر چه از دید تکنولوژی و چه از دید اقتصادی به طور وسیعی تصدیق شده است. بر اساس نوع امپدانس محدود سازی جریان انتخاب شده، زمان اتفاق افتادن یک خطای اتصال کوتاه، FCL ها تقریبا در دو دسته قرار می گیرند: نوع های سلفی و مقاومتی.با این حال، FCL های نوع سلفی برای پیدا کردن اولین کاربردها در سیستمهای قدرت HV و EHV مفیدترند.

به عنوان مهمترین تجهیزات کنترلی و حفاظتی در سیستم های قدرت، سخت ترین و مهمترین وظیفه C.B ها تشخیص موفق قطع و جداسازی خطای اتصال کوتاه است. جرقه های کلید زنی همیشه زمانی که یک C.B فشار قوی(HV) یک خطای اتصال کوتاه را قطع می کند، همزمان تولید می شوند. با بزگتر شدن RRRV دو سر کنتاکت های جدا شده، خاموشی جرقه (احتمالا با احتراق مجدد قوس) سخت تر می شود و حالتهای عملیاتی C.B شدیدتر می شوند. با دادن یک رنج ولتاژ مشخص C.B، RRRV دوسر کنتاکتهای جدا شده متناسب است با فرکانس نوسان ذاتی مدار حلقه کلید زنی. فاکتورهای موثر در فرکانس نوسان ذاتی ممکن است شامل: ساختار خط انتقال، موقعیت FCL، اندوکتانس و کاپاسیتانس تجهیزات اصلی قدرت و همینطور پارامترهای پراکندگی توزیع شده.

یک FCL سلفی عموما به صورت سری با C.B برای عملکرد در خطوط انتقال و ارائه دادن امپدانس تقریبا صفر در حالت عادی شبکه های قدرت وصل می شوند. زمانی که اتصال کوتاه رخ می دهد، FCL سریعا وارد می شود و یک امپدانس بزرگ قابل توجهی برای تضعیف جریان اتصال کوتاه تا یک حد مشخص را تولید می نماید، تا C.B متعاقبا توانایی قطع خط معیوب را داشته باشد. بر اساس گفته های بالا، نصب FCLها در سیستم قدرت بطور قابل توجهی ظرفیت قطع C.B را کاهش می دهند. با این حال بار گذاری یک C.B نه تنها به قطع شدن جریان خطا بلکه به RRRV اعمال شده به کنتاکت های جدا شده نیز وابسته است. نصب FCL پارامترهای معادل خط را تغییر می دهد، که متعاقبا ممکن است نسبت به بدون FCL، یک وضعیت خطای خطرناکتر برای C.B را نتیجه دهد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Circuit breaker
current limit factor
inductive fault current limiter (FCL)
rate of rise of recov

ثبت سفارش جدید