Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " خواص مکانیکی بتنِ با کارایی بالا از طریق ترکیب پودر گرانیت به عنوان سنگدانه‌هاى ريز " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
خواص مکانیکی بتنِ با کارایی بالا از طریق ترکیب پودر گرانیت به عنوان سنگدانه‌هاى ريز
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal on Design and Manufacturing Technologies
سال انتشار
2007
کد محصول
1001329
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

This paper reports the results of an experimental study on the high performance concrete made with granite powder as fine aggregate. The percentage of granite powder added by weight a range viz. 0, 25, 50, 75 and 100% as a replacement of sand used in concrete and cement was replaced with 7.5%Silica fume, 10% fly ash, 10% slag and 1% superplasticiser. The effects of curing temperature at 32 Cand 0.40 water-to-binder (w/b) ratio for 1, 7, 14, 28, 56 and 90 days on compressive strength, split tensile strength, modulus of elasticity, drying shrinkage and water penetration of concrete were studied. Experimental results indicate that the increase in the proportions of granite powder resulted in a decrease in the compressive strength of concrete. The highest compressive strength was achieved in samples containing 25% granite powder concrete, which was 47.35 kPa after 90 days. The overall test performance revealed that granite powder can be utilized as a partial replacement of natural sand in high performance concrete

چکیده

 این مقاله نتایج حاصل از یک مطالعه تجربی بر روی بتنِ با کارایی بالا ساخته شده با پودر سنگ گرانیت به عنوان سنگدانه‌هاى ريز است. پودر سنگ گرانیت اضافه شده (به عنوان یک جایگزین برای شن و ماسه در بتن) با درصدهای وزنیِ 0 ،25 ،50، 75  و 100٪ مورد استفاده قرار گرفت. و سیمان با 5/7٪ دوده‌ی سیلیس ، 10 ٪ خاکستر، 10٪ سرباره و 1 ٪ superplasticiser جایگزین شد. اثرات درجه حرارت عمل آوردن بتن در 32درجه و در حالیکه نسبت آب به ذراتی که جهت چسبندگى به شن و ماسه اضافه مي‌شود ( W / B ) 4/. بود  در زمان‌های 1 ، 7، 14 ، 28 ، 56 و 90 روز بر مقاومت فشاری، استحکام کششی (شکافتگیِ بافت)، مدول الاستیسیته (کشسانی) ، انقباض خشک شدن و نفوذ آبِ بتن مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج تجربی نشان می‌دهد که افزایش در نسبت پودر سنگ گرانیت منجر به کاهش در مقاومت فشاری بتن می‌شود. بیشترین مقاومت فشاری پس از 90 روز در نمونه‌های بتن حاوی 25 ٪ پودر سنگ گرانیت ، که 35/47 کیلو پاسکال بود به دست آمد. به طور کلی انجام این آزمایش نشان داد که پودر گرانیت می‌تواند به عنوان یک جایگزین جزئى برای شن و ماسه طبیعی در بتنِ با کارایی بالا استفاده شود.

کلمات کلیدی: بتنِ با کارایی بالا، ریزدانه ، پودر گرانیت، دوده‌ی سیلیس (میکروسیلیس) ، خاکستر حاصل از زغال سنگ ، سرباره، superplasticiser ، استحکام

1-مقدمه

توسعه های اخیر در زمینه‌ی فن آوری بتن نشان دهنده یک گام بلند به سوی ساخت بتن به عنوان یک ماده با تکنولوژی بالا و با ویژگی‌های پیشرفته است. تعدادی از انواع مختلف سنگ که در ساخت بتن با کارایی بالا استفاده می‌شود شامل سنگ آهک، دولومیت، گرانیت، آندزیت ، دياباز ، و غیره است. برای بتن با استحکام بالا، ذرات درشت دانه و ریزدانه که اجزا اصلی سازنده‌ی بتن می‌باشند خود باید مستحکم باشند.

آنها که بدنه‌ی بتن را تشکیل می‌دهند، انقباض را کاهش داده و از لحاظ اقتصادی بصرفه هستند. صنعت سنگ گرانیت هند در حال حاضر در حدود 17800000 تن زباله جامد گرانیت تولید می‌کند ، که از هر 2/12 میلیون تن که در کارگاههای صنعتی دور ریخته می‌شود، 2/5 میلیون تن به صورت قطع زایده‌ها و یا مواد ریز و 4/0 میلیون تن گرانیت دوغاب در واحد‌های صیقل و  پردازش است. زباله‌های گرانیت تولید شده توسط این صنعت در طول سال‌ها انباشته می‌شوند. فقط مقدار ناچیزی استفاده شده و بقیه به صورت غیر محتاطانه دور ریخته شده و به یک مشکل زیست محیطی منجر شده است. با افزایش شدید در مقدار زباله‌هایی که نیاز به انهدام دارند، کمبود شدید مکان‌های زباله، افزایش شدید در هزینه‌های حمل و نقل و انباشت زباله، باعث تاثیر بر محیط زیست و جلوگیری از توسعه پایدار شده است. با این فرض، مشکل دفع (انهدام) زباله جدی است.

از سوی دیگر، عدم در دسترس بودن مقدار کافی از شن و ماسه‌ی معمولیِ رودخانه‌ها برای ساخت سیمانِ بتن بر رشد صنعت ساخت و ساز در بسیاری از نقاط کشور مؤثر است. اخیراً تامیل نادو (TamilNadu) وابسته به دولت ( هند ) به علت اثرات خطرناکی که بسیاری از بخش‌های ایالت را تهدید می‌کند، محدودیت‌هایی را بر حذف شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها تحمیل کرده است.  هدف این پژوهش، توسعه مصالح ساختمانیِ جدید، از طریق ضايعات گرانیت، مواد زائد صنعتی به عنوان مواد جایگزین برای ریز دانه‌های موجود در بتنِ با کاراییِ بالاست. جایگزینیِ مواد جایگزین می‌تواند منجر به تغییر خصوصیاتی شود که ممکن است  برای بتنِ با کاراییِ بالا قابل قبول باشد. در سال‌های اخیر، اصطلاح " بتنِ با کارایی بالا "  در صنعت ساخت و ساز سراسر جهان با مزایایی از ویژگی‌های بهبود یافته مانند کارایی، دوام، سهولتِ قرار دادن، فشردگی، استحکام دوران اولیه، خواص مکانیکیِ دراز مدت ، نفوذپذیری، حرارت هیدراتاسیون (جذب آب)، سختی، پایداریِ حجم و طول عمر بلند در محیط‌های سخت، معرفی شده است. موسسه‌ی بتن آمریکا ( ACI ) بتنِ با کارایی بالا را به صورت بتنی که ترکیبات خاصی از مواد مورد نیاز که کارایی و یکنواختی را داراست تعریف می‌کند که البته همیشه نمی‌تواند از شیوه‌های مرسوم در هنگام استفاده از ترکیبات معمولی و مخلوط کردن، قرار دادن و عمل آوردن عادی بدست آید...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید