Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " فشار تسلیم پی گسترده بر بالای تهی گاه های چندگانه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
فشار تسلیم پی گسترده بر بالای تهی گاه های چندگانه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
JOURNAL OF GEOTECHNICAL AND GEOENVIRONMENTAL ENGINEERING
سال انتشار
2007
کد محصول
1001599
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
31
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

The effect of multiple voids on the yielding pressure of strip footing was numerically investigated by a two-dimensional plane strain finite-element method analysis. The results indicated that the failure zone developed mainly towards the nearest void from the footing and did not generally extend to the other voids, and the failure zone was narrower and smaller than that of the no-void ground, resulting in smaller yielding pressure. A practical calculation formula was developed for estimating the yielding pressure of strip footing above multiple voids

چکیده

 تأثیر تهی گاههای چندگانه بر روی فشار تسلیم پی نواری از حیث عددی به وسیلهی تجزیه وتحلیل روش اجزای محدود دو بعدی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. نتایج این کار حاکی از این امر بودند که ناحیهی گسیختگی عمدتاً به واسطهی نزدیکترین تهی گاه از پی به وجود آمده بود و معمولاً به سمت دیگر تهی گاهها گسترده پیدا نمیکرد، و ناحیهی گسیختگی باریکتر و کوچکتر از زمین بدون تهی گاه بود، که در نتیجه موجب به وجود آمدن فشار تسلیم کمتری میشد. فرمولی عملی در جهت برآورد نمودن فشار تسلیم پی نواری در بالای تهیگاههای چندگانه ارائه گردید.

1-مقدمه

رسوبهای آهکی در سطح وسیعی در سرتاسر مناطق حارهای و نیمه حارهای گسترده شدهاند. اغلب این رسوبها به هنگام ساخت فونداسیون ساختمان و به علت خصوصیات ژئوتکنیکی منحصر به فرد خود در معرض مشکلات سختی قرار میگیرند، مانند خصوصیت بالای خرد شوندگی و وجود تهیگاههایی با اندازههای متفاوت. رسوبهای آهکی در منطقهی اوکیناوا در کشور ژاپن توزیع گردیدهاند، که رسوبهای آهکی ریوکیو. این رسوبها که از مرجانهای واریزهای سیمانی و یا غیر سیمانی شکل میگیرند از ضخامتی در حدود 50-20 متر برخوردار هستند که بر روی سنگ بنایی به نام گل سنگ شیماجیری قرار دارند. رسوبهای آهکی ریوکو از چند خصوصیت نامطلوب به عنوان لایهی باربر پی سطحی برخوردار هستند که عبارتند از: (1) توزیعهای بسیار نامنظم مقدار N، هم در جهت عمودی و هم در جهت افقی؛ (2) لایههای متناوب لایههای سیمانی و غیر سیمانی؛ و (3) تهیگاههایی متعدد با اندازههایی متفاوت (اوهارا و دیگران،1988).

 پروژههایی ساخت و ساز کنونی در منطقهی اوکیناوا، من جمله پلهایی که جزیرهها و ساختمانهای بلند را به یکدیگر مرتبط میسازند، مستلزم راهبردهایی مناسب در طراحی فونداسیون هستند که به گزینش لایهی باربر به همراه نوع فونداسیون میشود. گزینش گل سنگ شیماجیریای که در عمق قرار گرفته است برای یک لایهی باربر فونداسیونهای احتمالی شمع با مشکلاتی در گود برداری رسوبهای آهکی ریوکیوی سخت و ضخیم روبرو خواهد شد و امکان دارد که این امر مقرون به صرفه واقع نگردد، در حالی که هیچ روش عملیای در طراحی پی سطحی بنا نهاده شده بر روی لایهی متناوب رسوب آهکی به همراه تهیگاههایی چندگانه وجود نخواهد داشت (اتحادیهی راه ژاپن 2002). بنابر این، نیاز به مقرر ساختن راهبردی برای طراحی نحوهی قرار دادن پیهای سطحیای که در برگیرندهی رسوبهای آهکی به همراه تهیگاههای چندگانه میشود وجود داشته است...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Voids
Finite element method
Foundation design
Spread foundations

ثبت سفارش جدید