Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
572,000

عنوان مقاله فارسی

مداخله ی بشردوستانه در چارچوب سازمان ملل متحد

تعداد صفحات فارسی
15
کد محصول
1001712
قیمت بر حسب ریال
572,000
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
28 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



این فایل یک تحقیق کلاسی در سطح کارشناسی ارشد رشته های حقوق بین الملل، روابط بین الملل، سازمان های بین الملل، حقوق معاهدات، و حقوق بشر است و به مفهوم مداخله ی بشردوستانه، تحولات آن، و مصادیق آن در چارچوب حقوق بین الملل و به ویژه منشور ملل متحد می پردازد.

با پایان جنگ سرد، سلسله درگیریهای نظامی‏ای شکل گرفت که از آنها با عنوان مداخله بشردوستانه یاد می‏شود.در این نوع مداخله نظامی، کشور یا گروهی از کشورها با هدف متوقف ساختن نقض حقوق بشر در کشوری دیگر به مداخله نظامی اقدام می‏کنند.آنچه در این بحث اهمیت دارد مشروعیت این نوع مداخلات است.در تعاریفی که از مداخله بشردوستانه می‏شود، ابعاد متفاوتی از این پدیده مانند حدود آن، نقض نسبی صلاحیت دولت ملی، شرایط توسل به مداخله بشردوستانه، و...مورد بررسی قرار گرفته است، آنچه باید به آن توجه داشت موضوع یا هدف مداخلات(کسانی که مداخله برای کمک به آنها صورت می‏گیرد)، عامل مداخلات(کشورها یا سازمانهای بین‏المللی مداخله کننده)و حدود نقض حقوق بشر که به مداخله منجر می‏شود، ماهیت خطری که موضوع مداخله را تحدید می‏کند، وقوع نقض حقوق بشر در داخل یک کشور نه در جنگ بین دو کشور و عدم اتکای مداخله بر یک قرارداد یا معاهده است.با بررسی نظرات حقوقدانان کلاسیک مشخص می‏شود که شباهتهایی میان جنگ عادلانه و مداخله بشردوستانه وجود دارد.اما به نظر نمی‏رسد این نوع مداخلات در حقوق بین‏الملل جنبه عرفی داشته باشد.پیش از سال 1945 مداخلاتی از این نوع جنبه سیاسی داشتند و نه بشردوستانه.

قبل از ورود به بحث اصلی لازم است به عنوان زمینه بحث، بطور اختصار از دو دیدگاه مخالف پیرامون جواز یا عدم جواز حقوقی مداخله بشر دوستانه سخن بگوییم. آنچه در طی این مقاله مدّنظر قرار گرفت، بررسی چند نکته اساسی مورد اختلاف درباره مداخله، بشر دوستانه بود. برای روشن شدن اصل بحث، ابتدا به تعریف مداخله بشر دوستانه پرداخته شد. در تعریف، عده‏ای معتقد بودند: ارائه یک تعریف جامع و مانع غیرممکن است و عده دیگری ضمن ارائه یک تعریف حدّ و حدود آن نیز پرداختند. نتیجه آن‏که اگرچه ارائه یک تعریف فراگیر تا حدی مشکل است، ولی می‏توان با ارائه تعریفی نسبتا جامع تا حدی جوانب بحث را روشن کرد.

دانشجویان و اساتید حقوق می توانند متن کامل تحقیق آماده در خصوص مداخله ی بشردوستانه در چارچوب سازمان ملل متحد را از این بخش از سایت گروه ترجمه تخصص البرز دانلود نمایند.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حقوق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حقوق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید