Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " حامل سطوح چند لغزنده ای در بهسازی لرزه نگاری ساختمان های اسکلتی با طبقات اول سبک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
حامل سطوح چند لغزنده ای در بهسازی لرزه نگاری ساختمان های اسکلتی با طبقات اول سبک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Earthquake Engineering & Structural Dynamics
سال انتشار
2013
کد محصول
1001784
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

A new isolation interface is proposed in this study to retrofit existing buildings with inadequate soft stories as well as new structures to be constructed with soft first story intended for architectural or functional purposes. The seismic interface is an assembly of bearings set in parallel on the top of the first story columns: the multiple-slider bearings and rubber bearings. The multiple-slider bearing is a simple sliding device consisting of one horizontal and two inclined plane sliding surfaces based on polytetrafluoroethylene and highly polished stainless steel interface at both ends set in series. A numerical example of a five-story reinforced concrete shear frame with soft first story is considered and analyzed to demonstrate the efficiency of the proposed isolation system in reducing the ductility demand and damage in the structure while maintaining the superstructure above the bearings to behave nearly in the elastic range with controlled bearing displacement. Comparative study with the conventional system as well as various isolation systems such as rubber bearing interface and resilient sliding isolation is carried out. Moreover, an optimum design procedure for the multiple-slider bearing is proposed through the trade-off between the maximum bearing displacement and the first story ductility demand ratio. The results of extensive numerical analysis verify the effectiveness of the multiple-slider bearing in minimizing the damage from earthquake and protecting the soft first story from excessively large ductility demand

چکیده

یک سطح مشترک عایق جدید در این تحقیق پیشنهاد می شود تا ساختمان های فعلی با طبقات سبک نامناسب و نیز سازه های جدیدی که با طبقه اول سبک مخصوص اهداف کاری یا معماری ساخته می شوند، بهسازی شوند. سطح مشترک لرزه ای، مجموعه ای از حامل های (تکیه گاه های) موازی در بالای ستون های طبقه اول است: حاملهای چند لغزنده ای و حامل های لاستیکی. حامل چند لغزنده ای یک دستگاه لغزنده ساده متشکل از یک صفحه افقی و دو صفحه مورب از جنس پلی تترافلوئورواتیلن و صفحه واسط صیقل داده شده از جنس فولاد زنگ نزن در هر دو سر است. یک مثال عددی از یک اسکلت برشی پنج طبقه تقویت شده با بتن با طبقه اول سبک در نظر گرفته شده و آنالیز می شود تا بازدهی سیستم عایق بندی پیشنهادی در کاهش نیاز به شکل پذیری و آسیب به سازه در حین حفظ سوپرسازه در بالای حامل ها اثبات شود بطوری که در محدوده الاستیک،  رفتاری با جابجایی حامل کنترل شده داشته باشند. مطالعه مقایسه ای با سیستم متداول و نیز سیستم های عایق بندی مختلف نظیر صفحه حامل لاستیکی و عایق بندی لغزشی فنری انجام می شود. به علاوه، یک روش طراحی بهینه برای حمل چند لغزنده از طریق مصامحه ای بین نسبت نیاز به شکل پذیری طبقه اول و حداکثر جابجایی حامل  پیشنهاد می شود. نتایج آنالیز عددی، کارامدی حامل چند لغزنده ای را در کمینه کردن آسیب حاصل از زمین لرزه و محفاظت طبقه اول سبک از نیاز به شکل پذیری بسیار زیاد تایید می کنند.

کلیدواژه ها: عایق بندی لرزه ای، طبقه اول، عایق لغزنده، حامل چند لغزنده ای، حرکت بلوک لغزنده

1-مقدمه

علی رغم این حقیقت که سازه هایی با طبقه اول سبک ذاتا در برابر ریزش در اثر زمین لرزه آسیب پذیر هستند، هنور تقاضا برای آن بخصوص در مناطق شهری وجود دارد. طبقه اول سبک با ایجاد احساسی از فضای روشن و شناور، مدل جذابی را به معماران عرضه می دارد. معمار معروف لوکوربوسیر یکی از پیشروانی است که با بالا بردن سازه (ساختمان) از زمین، تقویت آن با ستون و اسکله و برقراری اصل معماری مدرن، از ایده ی طبقه اول سبک استفاده نمود: "طبقه – ستون ها (پایه هایی که ساختمان را از زمین جدا می کنند)". طبقه اول سبک با فراهم نمودن فضای پارکینگ، ورودیه بزرگ یا اتاق های رقص مثلا در هتل ها و نیز پنجره های بهم پیوسته ی مطلوب برای نمایش فروشگاه های واقع در طبقه اول می تواند عملا یا بطور تجاری مطلوب باشد. به علاوه چنین ساختمانی به بالا بردن فضای غیرمسکونی ساختمان به بالای سطح امواج طوفانی متداول در نواحی مستعد تندباد کمک می کند. دستورالعمل های فعلی طراحی نظیر کد بین المللی ساختمان (2) ، ساختارهایی نظیر نوع "طبقه سبک" را طبقه بندی می کند در صورتی که استحکام یک طبقه خاص از سازه گفته شده کمتر از 70% استحکام در طبقه بالایی آن باشد یا کمتر از 80% استحکام متوسط سه طبقه بالای آن باشد. به علاوه، کد "طبقه بسیار سبک" را این طور تعریف می کند که استحکام جانبی آن طبقه کمتر از 60% از طبقه بالایی آن یا کمتر از 70% استحکام متوسط سه طبقه بالایی آن باشد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید