Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم جغرافيايی " با موضوع " جهانی شدن شهری: تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی-اجتماعی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
جهانی شدن شهری: تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی-اجتماعی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Global Academic Society Journal: Social Science Insight
سال انتشار
2008
کد محصول
1001841
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
348 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



در ادامه می توانید چکیده، ترجمه چکیده و ترجمه بخشی از مقدمه مقاله " جهانی شدن شهری: تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی-اجتماعی" را ملاحظه نمایید.

Abstract

The  paper  analyses  globalization  as  a  phenomenon,  which  affects  all  spheres  of  life  including urban development and expansion. It  gives theoretical overview on urban development issues  in  the  context  of  globalization  and  regionalization  and  presumable  global  changes  in  the context  of  competition  of  European  cities.  The  aim  of  the  paper  is  to  analyse  aspects  of  urban globalization in the context of political, economical and socio-cultural changes. The  paper  gives  insight  on  impact  of  globalization  on  political  changes,  bringing  great attention to shifting  power  from nation states to  city governments. Issues of economic development of cities in the context of globalization, including  creative competitiveness of cities,  are revealed in the  paper  as  well.   Cultural,  social  and  other  spheres  of  life  are  also  integral  part  of  urban development. The paper  considers  both: positive and negative aspects of globalization  concerning the urban development

چکیده

این مقاله جهانی شدن را به عنوان پدیده ای که بر تمام حوزه های زندگی شامل توسعه و گسترش شهری تأثیر دارد، تجزیه وتحلیل می کند . و یک نمای کلی نظری  از مسائل توسعه ی شهری در چارچوب جهانی شدن و منطقه ای شدن  و تحولات جهانی قابل پیش بینی در چارچوب رقابت شهرهای اروپایی ارائه می دهد. هدف این مقاله این است که ابعاد جهانی شدن شهری را در چارچوب تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی-اجتماعی تحلیل کند.

این مقاله با تأکید بر اهمیت تغییر قدرت از دولت ملی به دولت شهری ، بینشی از تأثیر جهانی شدن بر تحولات سیاسی به ما می دهد. مسائل مربوط به توسعه اقتصادی شهرها در چارچوب جهانی شدن، از جمله رقابت خلاق شهرها، نیز در این مقاله نشان داده شده. حوزه های فرهنگی، اجتماعی و دیگر حوزه های زندگی نیز بخشی جدایی ناپذیر از توسعه شهری می باشد. در این مقاله هم ابعاد مثبت و هم  منفی جهانی شدن در توسعه شهری در نظر گرفته شده است.

کلید واژه ها :توسعه ی شهری، جهانی شدن، تحولات سیاسی، تحولات اقتصادی، تحولات اجتماعی، تحولات فرهنگی.

1-مقدمه

با توسعه فن آوری ها و افزایش تحرک بشر، تأثیر جهانی شدن بیشتر و بیشتر مشهود می گردد. با  توجه به مطالعات گریگاس(2002) سرعت فزاینده ی جهانی شدن بشر ویژگی  اساسی تمدن های جدید است : مدرن سازی جهانی شرایط زندگی، گسترش فن آوری های جدید و مصرف و همچنین برآوردی از ملت ها و دولت ها. بنابراین، شرایط پدیده ی جهانی شدن در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر حوزه ها تغییر می کند.  بنابراین، اصطلاح "جهانی شدن" در تمامی حوزه ها، از جمله توسعه شهری  پر طرفدار شد. هدف این مقاله تجزیه و تحلیل ابعاد جهانی شدن شهری در چارچوب تحولات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی-اجتماعی است. بنابراین این مقاله این مسئله را که چگونه جهانی شدن تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی را تعیین می کند و اینکه چگونه بر توسعه و گسترش شهری تاثر می گذارد، بررسی می کند.

جهانی شدن مجموع فرآیندهای غیر قابل پیش بینی است. بنابراین، کنترلش مشکل است و اشکال جدیدی از خطر هایی که بر همه ی ما تأثیرگذار است وجود دارد.( گیدنز، 2005) معمولاً، جهانی شدن به عنوان فرصتی برای کاهش یا از بین بردن تفاوت های بین المللی و ملی، جهانی و محلی تعریف می شود. تآثیرات جهانی شدن ممکن است توسط پارامترهای اقتصادی به اثبات برسد: شرکت های چند ملیتی، تجارت جهانی، نیروی کار و تحرک علمی، آزادی بازارهای مالی، رسانه های جمعی و ارتباطات الکترونیکی، بین المللی شدن استراتژی های شرکت های بزرگ، مدل های مصرف جهانی، قدرت تضعیف شده ی دولت های ملی.

علاوه بر این، جهانی شدن بعد مهمی از آموزش و علم و سیاست هایشان شده، تلاش بر تنظیم سیستم های آموزشی و علمی برای رشد رقابتی و انتقال دانش دارد.(گلوسین،2007) جهانی شدن نشان می دهد که ما به طور فزاینده ای در "یک دنیا" زندگی می کنیم، بنابراین وابستگی متقابل در میان افراد گروه ها و مللشان بیشتر می شود. (گیدنز، 2005)   

جهانی شدن به این معنی است که انواع جدیدی از تعاملات پدیدار می شود: روابط اقتصادی بین کمپانی های چند ملیتی و ملی ، روابط بین دولتی، روابط بین سازمان های چند ملیتی( ماتاکاس و ستکائوکیس، 2004) . پویایی اصلی جهانی شدن، تکامل سریع فن آوری ها و نفوذشان است، که دروازه ای را در تمامی جهات برای حمله ور شدن بدون محدودیت سرمایه و معاملات مالی باز می کند.(کریکستوپایتیس، 2002) اگرچه نیروهای اقتصادی بخشی جدایی ناپذیر از جهانی شدن هستند، این فرض که فقط آنها می توانند باعث این پدیده باشند، گمراه کننده باشد....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم جغرافيايی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید