Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " آللوپاتی: جنبه ها ی مهم و فیزیولوژیکی در کشاورزی پایدار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
آللوپاتی: جنبه ها ی مهم و فیزیولوژیکی در کشاورزی پایدار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International journal of Agronomy and Plant Production
سال انتشار
2013
کد محصول
1002391
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
31
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
194 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

Allelopathic phenomenon is being successfully employed in field crop production for agricultural pest management. Suitable manipulation of allelopathy toward improvement of crop productivity and environmental protection through eco-friendly control of weeds, insect pests, crop diseases, conservation of nitrogen in crop land, and synthesis of novel agrochemicals based on natural products have gained prominent attention of scientists engaged in allelopathic research. The allelochemicals can affect physiological functions like respiration, photosynthesis, and ion uptake. More recently, however, attention has also been drawn to exploit the positive significant roles of allelopathy and what role this phenomenon can play in enhancing crop productivity

چکیده

پدیده ی آللوپاتی به طور موفقیت آمیزی برای مدیریت آفات کشاورزی در تولید محصولات زراعی به کار گرفته شده است. دستکاری مناسب  آللوپاتی در جهت بهبود بهره وری محصول و حفاظت محیط زیست از علف های هرز، آفات، بیماری های زراعی، حفظ نیتروژن در زمین های زراعی،  از طریق کنترل سازگار با محیط زیست ، و سنتز مواد شیمیایی جدید کشاورزی با منشا محصولات طبیعی توجه دانشمندان را برای فعالیت در این زمینه تحقیقاتی به خود جلب کرده است. ترکیبات آللوپاتیک می تواند عملکرد فیزیولوژیکی مانند تنفس، فتوسنتز، و جذب یون را تحت تاثیر قرار دهد. اخیرا، توجه به بهره برداری از نقش مثبت قابل توجهی آللوپاتی نیز کشیده شده است و این پدیده می تواند در افزایش بهره وری محصولات کشاورزی ایفای نقش کند.

1-مقدمه

آللوپاتی، در اصل به عنوان فعل و انفعالات مشخص شیمیایی بین گیاهان و قارچ ها به واسطه ی بسیاری از انواع ترکیبات تعریف شده است (Seigler, 1996). واژه ی آللوپاتی از دو کلمه ی یونانی آللوس و پاتوس که به ترتیب به معنی یکدیگر و آسیب می باشند، مشتق شده است.  بر طبق Farooq et al., (2011),، آللوپاتی پدیده ای است که به موجب آن متابولیت های ثانویه سنتز شده توسط قارچ ها، ویروس ها، میکروارگانیسم ها و گیاهان به سیستم های زیستی و کشاورزی، نفوذ می کند که ممکن است اثر ان به صورت تحریکی و یا مهاری باشد. نقش اگزودای ریشه  هم اکنون به خوبی شناخته و قدردانی شده است. ترکیبات آللوپاتیک ابتدا توسط ریشه های گیاه گیرنده، دریافت می شود و پس از آن که ممکن است در جذب مواد غذایی تاثیر گذارد(Yu and Matsui, 1997). تقریبا 5-21٪ از همه کربن تثبیت شده توسط فتوسنتز از طریق ریشه گیاهان به ریزوسفر انتقال داده می شود..


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Allelopathy
Physiological Functions
Sustainable Agriculture

ثبت سفارش جدید