Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " یک روش کنترلی جدید برای کاهش تشدید رزونانسزیر سکرون با استفاده از SSSC " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک روش کنترلی جدید برای کاهش تشدید رزونانسزیر سکرون با استفاده از SSSC
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE TRANSACTIONS ON POWER DELIVERY
سال انتشار
2008
کد محصول
1002546
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

In this paper, a novel control strategy for subsynchronous resonance (SSR) mitigation using a static synchronous series compensator will be presented. SSR mitigation is obtained by increasing the network damping only at those frequencies that are critical for the turbine-generator shaft. This is achieved by controlling the subsynchronous component of the grid current to zero. Using the IEEE First Benchmark Model, the effectiveness of the proposed control algorithm when mitigating SSR due to torsional interaction and torque amplification effect will be shown

چکیده

در این مقاله، یک استراتژی کنترل جدید برای کاهش رزونانس زیر سنکرون (SSR) با استفاده از جبران ساز سری سنکرون استاتیکی ارائه خواهد شد. کاهش SSR با افزایش میرایی شبکه فقط در فرکانس­هایی که برای شفت توربین ژنراتور ضروری است، به دست آمده است. این کار با کنترل جزءزیر سنکرون جریان شبکه به مقدار صفر فراهم شده است. با استفاده از نخستین مدل معیارIEEE، موثر بودن الگوریتم کنترل پیشنهادی در هنگام کاهش SSR با توجه به تعامل پیچشی و اثر تقویت گشتاور نشان داده می شود.

واژگان کلیدی- کنترل کننده­ی میرایی، جبران ساز سری، جبران ساز سری سنکرون استاتیکی (SSSC)، رزونانس زیر سنکرون (SSR)، نوسانات پیچشی.

مقدمه

سیستم های انتقال به هم پیوسته، پیچیده می باشند و نیاز به برنامه ریزی ، طراحی و بهره برداری دقیق دارند.رشد مداوم سیستم های قدرت الکتریکی (به خصوص بارهای بزرگ مانند کارخانه­های صنعتی)، که نتیجه­ی آن رشد تقاضای  قدرت الکتریکی است، تاکید بیشتری بر روی بهره­برداری و کنترل سیستم قرار داده است. در این سناریو، جبران سازی سری خط­های طولانی به منظور افزایش انتقال قدرت وبهبود ثبات سیستم به طور گسترده استفاده شده است. با این حال، استفاده از جبران سازی سری ممکن است به نوسانات پایدار درسیستم­های شفت ژنراتور-توربین منجر شود.در نیروگاه­های حرارتی که در نزدیکی خط جبران وصل می­شوند، این پدیده تحت نام رزونانس زیر سنکرون شناخته شده است. دو حادثه شکست شفت در دسامبر 1970 و اکتبر 1971 رخ داد. پدیده­یSSR در طول کار تجزیه و تحلیل این وقایع کشف شد. پس از این حوادث،تلاش زیادی از منابع انرژیب رای جلوگیری از خطر ابتلا بهSSR در طول عملیات سیستم صورت گرفت...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Damping controller
series compensation
static synchronous series compensator)

ثبت سفارش جدید