Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اجتماعی " با موضوع " آثار رضایت از زندگی در میان مردان و زنانی که هیچگاه تاکنون ازدواج نکرده اند " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
آثار رضایت از زندگی در میان مردان و زنانی که هیچگاه تاکنون ازدواج نکرده اند
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Family Relations
سال انتشار
1985
کد محصول
1003059
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
PDF+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

Social-psychological factors influencing the life-satisfaction of never-married men and women were examined Predictor variables included self-esteem, aspects of social support, and social and emotional loneliness. Regression analyses revealed that emotional loneliness and availability of attachment relationships were influen-tial for the life satisfaction of women. The model for predicting men's life satisfac-tion included self-esteem and availability of social integration. These results are discussed both in terms of related research and implications for practitioners

چکیده

فاکتورهای اجتماعی روان شناسی موثر بر رضایت مندی از زندگی در میان زنان و مردان مجرد بررسی شد. متغیرهای قابل پیش بینی عبارت بودند از: عزت نفس، جنبه های حمایت اجتماعی و تنهایی اجتماعی و عاطفی. آنالیز رگرسیون نشان داد که تنهایی عاطفی و در دسترس یودن روابط اجتماعی بر رضایت مندی زندگی زنان تاثیر می گذارد. مدل پیش بینی رضایت مندی از زندگی مردان از عزت نفس (شخصیت) و وجود تعامل اجتماعی نام برده می شود. این نتایج در تحقیق مربوطه بررسی شده اند.

مقدمه

در دهه های اخیر تغییرات و رشد معنی داری در جمعیت افراد مجرد رخ داده است. تقریبا 55 میلیون افراد مجرد بالغ بالاتر از 18 سال امروز گزارش شده اند. در سال 1950 حدود 4 میلیون فرد بالغ هرگز ازدواج نکرده بودند. این تعداد در سال 1982 به 18.4 میلیون رسید. در دهه ی گذشته این تعداد از 10.9 میلیون نفر در سال 1970 به 19.4 میلیون نفر در سال 1982 (افزایش 78 درصدی) رسید (U.S. Bureau of the Census, 1980 ). بنابراین آن مشخص می کند که بیشتر افراد ازدواج را به تاخیر می اندازند یا مجردی را به عنوان یک سبک زندگی انتخاب می کنند. با این تغییرات در جمعیت افراد مجرد، بحث مورد علاقه برای شناسایی و آزمون فاکتورهای موثر بر رضایت مندی از زندگی در میان افرادی ست که هرگز ازدواج نکرده اند….


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اجتماعی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم اجتماعی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



life-satisfaction
never-married men and women

ثبت سفارش جدید