Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " آزماش های میدانی در مقیاس بزرگ برای شالوده های نوسانی بر روی خاک رسوبی آکلند " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
آزماش های میدانی در مقیاس بزرگ برای شالوده های نوسانی بر روی خاک رسوبی آکلند
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Soil Foundation Structure Interaction”(R Orense, N Chouw, and M Pender (eds)), CRC Press
سال انتشار
2010
کد محصول
1003140
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
29
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

This paper details scaled field experiments conducted on rocking shallow foundations. First, a full geotechnical investigation was carried out to determine soil conditions. A test structure, made from structural steel, was designed and fabricated specifically for this testing. Road construction plates were attached to the structure to create realistic vertical loads, and achieve different factors of safety in bearing. Tests carried out so far have had estimated bearing strength factors of safety of 47 and 10. Non-linear behaviour of the foundations and underlying soil was evident and typical performance graphs, such as moment-rotation and settlement-rotation, were analysed. The foundations displayed good energy dissipation during the rocking cycles

چکیده

این مقاله آزمایش های میدانی انجام شده بر روی شالوده های سطحی نوسانی را تشریح می کند. ابتدا، یک بررسی فنی کامل برای تعیین شرایط خاک انجام شد. یک سازه آزمایشی، متشکل از فولاد سازه ای برای این آزمایش به طور ویژه طراحی و ساخته شد. صفحات ساخت جاده برای ایجاد بارهای قائم واقعی و دستیابی به فاکتورهای مختلف ایمنی در باربری به هم متصل شدند. آزمایش های انجام  شده تاکنون ضرایب ایمنی مقاومت باربری 47 و 10 را برآورد کرده اند. رفتار غیرخطی شالوده ها و خاک زیرین مشخص بود و گراف های عملکرد نوعی از قبیل ممان- دوران و نشست – دوران تحلیل شدند. شالوده ها اتلاف انرژی خوبی در طول سیکل های نوسانی نشان دادند.

1-مقدمه

این مقاله مربوط به جنبه ویژه طراحی برمبنای عملکرد ژئوتکنیکی می شود که پاسخ را در طول زلزله های شالوده های سطحی بر روی خاک های چسبنده مورد بررسی قرار می دهد. آن آزمایش های انجام شده را بر روی شالوده های سطحی بر روی یک خاک رسوبی آکلند نشان می دهد. یک سازه قابی فولادی ساده ساخته شد و با استفاده از لرزاننده جرمی هم مرکز با قابلیت ارائه یک تاببع اجباری سینوسی تحریک شد.

آزمایش به طور ویژه بر روی نوسانات شالوده ها تمرکز دارد. مفهوم نوسانی در ابتدا توسط هاسنر با مطالعه وی بر روی نوسان سازه های پاندولی معکوس پیشنهاد شد. شالوده های نوسانی مزایایی در طراحی زلزله دارد که از مشخصات میرایی هیسترزیس خاک برای کاهش انرژی زلزله استفاده می کند...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید