Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " الکتروسنتز وابسته به الکترولیت و فعالیت کاتالیستهای اکسیداسیون آب بر پایه کبالت " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
الکتروسنتز وابسته به الکترولیت و فعالیت کاتالیستهای اکسیداسیون آب بر پایه کبالت
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of the American Chemical Society
سال انتشار
2009
کد محصول
1003409
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract
 

Electrolysis of Co2+ in phosphate, methylphosphonate, and borate electrolytes effects the electrodeposition of an amorphous highly active water oxidation catalyst as a thin film on an inert anode. Electrodeposition of a catalytically competent species immediately follows oxidation of Co2+ to Co3+ in solution. Methylphosphonate and borate electrolytes support catalyst activity comparable to that observed for phosphate. Catalytic activity for O2 generation in aqueous solutions containing 0.5 M NaCl is retained for catalysts grown from phosphate electrolyte

چکیده

الکترولیز CO2+ در الکترولیتهای فسفات، متیل فسفونات و بورات بر الکتروانباشت یک کاتالیست بسیار فعال اکسیداسیون آب بی شکل به عنوان یک فیلم نازک روی آند بی اثر تاثیر گذار است. الکتروانباشت یک گونه کاتالیستی بلافاصله بعد از اکسیداسیون CO2+ به CO3+ انجام می­شود. الکترولیتهای متیل فسفونات و بورات فعالیت کاتالیست قابل مقایسه با فعالیت کاتالیست مشاهده شده برای فسفات پشتیبانی می­کند. فعالیت کاتالیستی برای تولید O2 در محلولهای آبی حاوی 0.5 مولار NaCl برای رشد کاتالیست از الکترولیت فسفات باقی می­ماند.

1-مقدمه

شکافت الکتروشیمیایی و با محرکه خورشیدی آب برای تولید هیدروژن و اکسیژن، وسایل موثری از ذخیره انرژی فراهم می­کند [2،1]. این تبدیل سوخت های آبی به خورشیدی نیاز به پروتون جفت شده اکسیداسیون چند الکترونی آب به O2 با آزاد کردن چهار پروتون و کاهش متعاقب آنها به H2 دارد. از این دو فرایند، واکنش اکسیداسیون بسیار مورد توجه است [4،3] چرا که نیاز به حذف چهار پروتون و چهار الکترون و تشکیل پیوند دوگانه اکسیژن-اکسیژن است. الکترولیزگرهای تجاری واکنش شکافت آب را در بهره وری و چگالی جریان بالا انجام می­دهند، اما این فن آوری به خوبی به شرایط بسیاری از کاربردهای خورشیدی غیرمتمرکز جور نشده است (به عنوان مثال، توزیع شده) [5]. در این الکترولیزگرها واکنش شکافت آب تحت شرایط فیزیکی و شیمیایی خشن انجام شده و سیستمها گران قیمت می­باشند...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید