Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " یک توصیف نظری از پخش و مهاجرت 137Cs به خاک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک توصیف نظری از پخش و مهاجرت 137Cs به خاک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Environmental Radioactivity
سال انتشار
2001
کد محصول
1003676
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
PDF+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

Careful measurements of activity concentrations of 137Cs in soil samples taken layer by layer in autumn of 1999 in Slovenia are confronted with a prediction based on the diffusion– convection equation with a boundary condition which F unlike the boundary conditions applied in the literature so far F conserves the deposited activity over time, except for the natural decay. It is shown that it is essential to consider the deposits from atmospheric nuclear  weapons tests and the Chernobyl accident to arrive at a good fit to the measured data. The corresponding Green’s function as well as the diffusion constant and migration speed based on the analysis are given

چکیده

اندازه گیری های دقیق غلظت فعالیت 137Cs در نمونه های خاک لایه لابه شده در پاییز 1999 در اسلونی با یک پیش بینی بر اساس معادله پخش – همرفت با یک شرط مرزی مواجه هستند که برخلاف شرایط مرزی تاکنون به کار رفته در مقالات، فعالیت رسوب یافته در طول زمان را پایسته می کند (بجز برای واپاشی طبیعی). نشان داده شده است که در نظر گرفتن رسوب های حاصل از تست اسلحه های هسته ای در جو و یا حادثه چرنوبیل، برازش خوبی به داده های اندازه گیری شده دارند. تابع گرین مربوطه و نیز ثابت پخش و سرعت مهاجرت بر اساس این تحلیل، ارائه می شوند.

مقدمه

مهاجرت 137Cs به خاک مختل نشده بعد از حادثه چرنوبیل به دقت بررسی شده است. گزارش های فراوان تایید می کنند که این یک فرآیند نسبتا کند است زیرا اکثر رسوب حاصل از حادثه را هنوز می توان در 10 سانتی متر بالایی خاک یافت. گزارش باریسیک، ورتاکنیک و لوسیک (1999) در اندازه گیری توزیع عمودی 137Cs بلافاصله بعد از حادثه چرنوبیل نشان می دهد که معادله لگاریتمی- چندجمله ای احتمالا نشان دهنده توزیع در این مورد است. در سهم ایساکسون و ارلاندسون (1998)، یک مطالعه از مهاجرت عمودی از طریق اندازه گیری نمونه های گرفته شده در 3 و 7 سال بعد از حادثه چرنوبیل، گزارش داده است. باز هم ثابت شد که مدلهای نمایی شکل کافی هستند. با این همه زاومبوری، اندراسی و نمث (1992) و کونشین (1992) نشان دادند که یک برازش نمایی منفرد به پروفایل عمق با مشاهدات بسیار متفاوت است. مدلهای ریاضی مختلف فرآیندهای مهاجرت و پخش توسط آمنتونیوپولوس – دامیس و همکارانش (1995) برای شبیه سازی این فرآیند استفاده شده اند. بخصوص کونشین (1992) از معادله دیفرانسیلی برای توصیف پروفایل عمقی 137Cs استفاده کرد و توافق خوبی را برای 2 سانتی متر بالایی خاک پیدا کرد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



soil samples
Green’s function

ثبت سفارش جدید