Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " ترجمه عنوان : چهار چهره پیری سلولی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ترجمه عنوان : چهار چهره پیری سلولی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
The Journal of Cell Biology
سال انتشار
2011
کد محصول
1003910
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

Cellular senescence is an important mechanism for preventing the proliferation of potential cancer cells. Recently, however, it has become apparent that this process entails more than a simple cessation of cell growth. In addition to suppressing tumorigenesis, cellular senescence might also promote tissue repair and fuel inflammation associated with aging and cancer progression. Thus, cellular senescence might participate in four complex biological processes (tumor suppression, tumor promotion, aging, and tissue repair), some of which have apparently opposing effects. The challenge now is to understand the senescence response well enough to harness its benefits while suppressing its drawbacks

چکیده

پیری سلولی یک مکانیزم مهم برای جلوگیری از تکثیر سلول های مستعد سرطانی شدن است. اخیرا مشخص شده است که این پروسه بیشتر از یک توقف رشد سلولی ساده است. علاوه بر مهار کردن تومورزایی، پیری سلولی می تواند در ترمیم بافتی و سوخت و ساز مرتبط با سالخوردگی و پیشرفت سرطان نیز نقش داشته باشد. بنابراین، پیری سلولی شامل چهار مرحله ی بیولوژیکی (مهار تومور، پیشرفت تومور، افزایش سن و ترمیم بافتی) می باشد که برخی از ان اثرات متقابل اشکاری با یکدیگر دارند.

1-مقدمه

پیری سلولی در طول چهل سال اخیر بصورت رسمی به عنوان پروسه ای که تکثیر ( رشد ) سلول های نرمال انسانی را در محیط کشت محدود می کند. این مقاله ی برجسته دارای دو جمله شاخص می باشد. اولین جمله این بود که " تقسیم سلولی نامحدود یا ... از تغییرات شبه پیری فرار می کند... و تنها می تواند توسط سلول های سوماتیکی که ... خصوصیات سلول های سرطانی را بدست اورده اند به کار گرفته شود" دومین جمله نیز این بود که "توقف رشد سلولی در محیط کشت ممکن است ناشی از پیری یا سالخوردگی بیولوژیکی سلول باشد". بنابر این از حدود نیم قرن پیش، پروسه ای که امروزه به نام پیری سلولی شناخته می شود با مهار کنندگی تومور و سالخوردگی مرتبط بوده است... 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



cellular senescence

ثبت سفارش جدید