Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " سرمایه انسانی مبتنی بر کارمندان اصلی و بهره وری در شرکت های کوچک : بررسی تجربی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سرمایه انسانی مبتنی بر کارمندان اصلی و بهره وری در شرکت های کوچک : بررسی تجربی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Business Research
سال انتشار
2014
کد محصول
1004347
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
387 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

The human capital of a firm, as manifested by the experience and education of its workforce, represents a key resource that improves firm productivity. The current study proposes that task-specific experience is a significant organizational resource for small firms seeking productivity. Utilizing objective data from 1572 core-employees representing 100 small firms in two different industries, this study examines how two types of experience (task-specific and firm-specific) interact with education to influence firm productivity. Results show that the relationship between task-specific experience and productivity is stronger in firms with higher levels of core employee education than in firms with lower levels of core employee education

چکیده

سرمایه انسانی هر شرکتی، که در تجارب و سواد نیروی کای نمود می یابد، جز اصلی ترین منابع بهبود بهره وری شرکت های هستند.طرح پیشنهادی پژوهش حاضر این است که تجربه خاص شغلی، یکی از معنی دار ترین منابع سازمانی برای شرکت های کوچکی است که به دنبال بهره وری هستند. در این مطالعه با بررسی 1572 کارمند از 100 شرکت کوچک، در دو صنعت مختلف، به ارزیابی تاثیری که تجارب ( تجربه کاری و تجربه شرکتی) همراه با آموزش (سواد) بر بهره وری شرکت ها اِعمال می کنند، پرداخته شد. نتایج نشان می دهد رابطه بین تجربه کاری و بهره وری در شرکت های دارای کارمندانی با سطوح آموزشی بالاتر، نسبت به شرکت های دارای کارمندانی با سطوح آموزشی پایین تر، به مراتب قوی تر است.

1-مقدمه

مطابق با دیدگاه منبع محور، منابعی که با ارزش و نایاب هستند، برای شرکت ها مزایای رقابتی به ارمغان می آورند. سرمایه انسانی به عنوان یک منبع با ارزش، خاص و غیر قابل تقلید، کمک شایانی به حفظ مزایای رقابتی شرکت ها می نماید. سرمایه انسانی هر سازمانی متشکل از دانش و مهارت هایی است که به واسطه کسب تجربه و آموزش کارکنان حاصل می آید و نقش بارزی در توانمندی و قابلیت های شرکت ها ایفا می کند. با توجه به اینکه سرمایه انسانی، شاخصی از قابلیت های شرکتی مبتنی بر مهارت است، مبیّن دلیل عملکرد بهتر شرکتی در مقایسه با شرکت دیگر نیز می باشد. بدین ترتیب، مطالعات تجربی متعددی به ارزیابی رابطه بین سطوح سرمایه انسانی شرکت ها و عملکرد پرداخته اند. ولی پژوهش های فوق فقط محدود به شرکت های وسیع می باشد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Human capital
Task-specific
Firm productivity
Small business

ثبت سفارش جدید