Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

عنوان مقاله فارسی

برنامه استراتژیک بیمارستان عالی نسب 1395-1392

تعداد صفحات فارسی
54
کد محصول
1004976
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
803 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


در صورت تمایل می توانید فایل کمکی حاوی توضیحات را به صورت رایگان از این قسمت دانلود کنید. دانلود فایل کمکی


برنامه استراتژیک بیمارستان عالی نسب 1395-1392

فهرست مطالب

مقدمه و تاریخچه

ماهیت مدیریت استراتژیک

واژه نامه

عوامل داخلی(قوت ها و ضعف ها)

عوامل خارجی(فرصت ها و تهدیدها)

مبانی و ارزش های حاکم

موقعیت استراتژیک در وضع موجود

تعریف برنامه ریزی

ویژگی های برنامه ریزی

انواع برنامه ریزی

مزایای برنامه ریزی استراتژیک

بررسی ارزیابی و کنترل استراتژیک

آرمان ها

چشم انداز

تحلیل عوامل درونی(نقاط قوت و ضعف)

تحلیل عوامل بیرونی(فرصت ها و تهدیدها)

ترسیم موقعیت درونی - برونی

حفظ و نگهداری(ماتریس دیوید برای تبیین موقعیت سازمان)

تعریف و تحلیل ذینفع

لیست صاحبان منافع(ذی نفعان)

مدیریت استراتژیک بین المللی

موقعیت استراتژیک

هدف های بلند مدت

به خاطر داشته باشیم

پیشگفتار

برنامه ريزي جريان مستمر از تصميم هاي سيستماتيك مي باشد كه با دردست داشتن بهترين اطلاعات نسبت به آينده به مرحله اجراء در مي آيد. ( پتر دراكه )

 در زندگي روزانه، هر انساني به عنوان موجودي كه در حصار مسائل و مشكلات زندگي محاصره مي باشد فقط با برنامه ريزي و تعيين اهداف مورد نظر و روش دست يابي به آنها درزمان مشخصي اعم از كوتاه مدت مي تواند در جهتي صحيح حركت نموده و از موانع عبور نمايد. برنامه ریزی استراتژیک (راهبردی) اصولاً يك نگرش و راه زندگي است كه متضمن تعهد به عمل برمبناي انديشه و تفكر آينده نگر،  تصميم قاطع در اجراي امور منظم و مداوم، و بخشي انفكاك ناپذير حركت انسان در طول سال محسوب مي گردد ودر سازمان ها هم برنامه ریزی ركن اساسي هرگونه اقدام و حركتي مي باشد. بدون شك بهره گيري از نظرات وافكار  ديگران موجب غناي بيشتر سيستم ها وپديده هاي اجتماعي است . اين امر يعني مشاركت ٬ بهره مندي از نظرات ومشاوره با ديگران ٬ در سطوح مختلف علمي ويادگيري نقش اساسي در بهبود رويه ها ٬ نوآوري وخلاقيت وزمينه ساز بهبود در بسياري از مسايل پيش روي سازمانها وجوامع است .با اين حال در سازمانها و باروش هاي موجود در دستگاهها يا به اين مقوله توجه نمي شود ويا سازوكار مناسبي براي آن وجود ندارد. برنامه ریزی راهبردی مي تواند در ارائه اولويت بندي ودر نتيجه تصميم گيري براي هر حرکتی وقابليت اجرايي بودن ویا نبودن آن پاسخ مشخصي را اعلام نموده و امتياز بندي كند ويا تغييرات سازمان را به ازاي اجراي هر تصمیمی بيان داشته ويا عمليات لازم براي تغييرات در ساير موارد وبهبود برايند را بيان نمايد.  در هرحال بهبود اثر بخشي نظرات وعملياتي نمودن آنها از ديگر موارد مد نظر می باشد.

برنامه استراتژیک بیمارستان امام رضا(ع) با مشارکت فعال حدود 84 نفر از کارشناسان، مدیران و اعضای هیات علمی با برگزاری بیش از 50 ساعت جلسات همفکری و مشارکت تهیه گردیده است که از فعالیت تمام این عزیزان بویژه ریاست محترم مرکز جناب آقای دکتر محمد عباسی و قائم مقام ایشان جناب آقای دکتر معینی پور و معاونین محترم مرکز، که با حمایت همه جانبه خود زمینه تهیه و تکمیل این سند را فراهم نمودند، تشکر و قدر دانی می گردد.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید