Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مجموعه مهندسی منابع طبيعی " با موضوع " طوفان های گرد و خاک: پیشرفت های اخیر " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
طوفان های گرد و خاک: پیشرفت های اخیر
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Environmental Management
سال انتشار
2009
کد محصول
1005037
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
162 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

Dust storms have a number of impacts upon the environment including radiative forcing, and biogeochemical cycling. They transport material over many thousands of kilometres. They also have a range of impacts on humans, not least on human health. In recent years the identification of source areas for dust storms has been an important area or research, with the Sahara (especially Bodélé) and western China being recognised as the strongest sources globally. Another major development has been the recognition of the degree to which dust storm activity has varied at a range of time scales, millennial, century, decadal, annual and seasonal

چکیده

طوفان های گردو خاک اثراتی بر محیط زیست دارند، ازجمله نیروی تابشی و چرخش زیست شیمیایی. طوفان ها، مواد را در فواصل هزاران کیلومتری جابجا می نمایند. این طوفان ها همچنین دارای محدوده اثراتی برا انسان ها می باشند که تنها شامل اثرات بهداشتی نمی شوند. در سال های اخیر، شناسایی مناطق مبدأ برای طوفان های گرد و خاک به موضوع تحقیقاتی مهمی تبدیل شده است؛ بیابان صحرا و غرب چین بعنوان بزرگترین منبع این گرد و خاک ها در سطح جهان شناخته شده اند. پیشرفت مهم دیگر، شناسایی میزان متغیر بودن فعالیت طوفان های گرد و خاک در بازه ای از مقیاس های زمانی از هزاره، قرن، دهه، سال و فصل، می باشد.

1-مقدمه

طوفان های گرد و خاک، یک نوع گرد و غبار هستند که اغلب ناشی از بادهای متلاطم مانند حبوب های رسانای گرما می باشند که در مقادیر عظیم از سطوح بیابانی برخاسته و قابلیت دید را تا کمتر از 1 کیلومتر کاهش می دهند. این گرد و خاک در بسیاری از موارد به غلظت هایی فراتر از 6000 میکروگرم بر مترمکعب، می رسد. گرد و خاک می تواند در هزاران کیلومتر جابجا شده و در جهت باد توسط فرآیندهای خشک و تر و گاهی اوقات در مقادیر محسوس، ته نشین شود...

 



این مقاله ترجمه شده مجموعه مهندسی منابع طبيعی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Dust storms
Radiative forcing
Biogeochemical cycling

ثبت سفارش جدید