Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " یک مدل سلسله مراتبی مکان یابی- تخصیص با سفر بر اساس فواصل مراجعه مورد انتظار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک مدل سلسله مراتبی مکان یابی- تخصیص با سفر بر اساس فواصل مراجعه مورد انتظار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Annals of Operations Research
سال انتشار
2009
کد محصول
1005725
تعداد صفحات انگليسی
16
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
762 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

The hierarchical p-median location-allocation model assumes that patrons always travel to the closest facility of appropriate level and that their interests are best served when the distances they must travel to do this are minimized. This assumption about travel behavior is unrealistic, patrons in the real world are known, for instance, to bypass lower level facilities that can serve their needs to attend higher level facilities. We introduce the concept of “expected distance under referral” to deal with such irrationality and incorporate it into a location-allocation model that minimizes the negative effects of such irrational behavior. We demonstrate the model with several types of non-optimal travel behavior

چکیده

مدل سلسله مراتبی مکان یابی- تخصیص p-median ​​فرض بر آن دارد که مشترى ها همیشه به نزدیکترین تسهیلاتی با سطح مناسب سفر کرده و زمانی که فاصله آنها برای این سفر به حداقل می رسد، منافع آنها به بهترین وجه برآورده می شود. این فرض در مورد رفتار سفر غیر واقعی است، مشتری ها در دنیای واقعی اینگونه شناخته شده اند که، به عنوان مثال، می توانند تسهیلات سطح پایین تر را که می تواند نیازهای آنها را برای حضور در تسهیلات سطح بالاتر برآورده کند، کنار بگذارند. در این راستا، ما مفهوم "فاصله مورد انتظار تحت مراجعه" را برای مقابله با چنین عمل بی منطقی معرفی می کنیم و آن را به یک مدل مکان یابی- تخصیص که اثرات منفی چنین رفتاری غیر منطقی را به حداقل می رساند ترکیب می کنیم. ما این مدل را با انواع مختلفی از رفتار سفر غیر مطلوب اثبات خواهیم کرد. 

-1مقدمه

مدل های مکان یابی - تخصیص (LA) به دنبال استقرار تسهیلات و تخصیص بهینه مشتری به آنها می باشد. یکی از مدل های LA که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، یعنی p-median ،​ فرض می کند که مشتری ها از نقاط تقاضا به نزدیکترین تسهیلات سفر می کنند، و هنگامی که آنها تا حد امکان به این مراکز نزدیک هستند، به بهترین شیوه انتظارات آنها برآورده می گردد. این مدل ساده را می توان به راحتی به این واقعیت اعمال کرد که بسیاری از سیستم های تاسیسات به صورت سلسله مراتبی سازمان دهی شده اند، اما نمی توانند به طور منطقی با رفتار سفر مشتری ها و یا نیازهای خدماتی آنها مقابله کنند. نظریه تعامل فضایی به ما می گوید که این امر که فرض کنیم که مشتری ها به نزدیکترین مرکز سفر خواهند کرد بیش از حد ساده می باشد. مدل هایی که تلاش کردند که به صورت واقع گرایانه به رفتار سفر بپردازند، از اوایل دهه 1940  با ما همراه بوده اند. تعامل فضایی یک مشخصه مهم از استفاده و عملکرد مراکز ارائه خدمات است. ساختار سازمانی یک سیستم تاسیسات عمیقا الگوهای تعاملی در درون آن را تحت تاثیر قرار می دهد؛ چشم پوشی از این ساختار می تواند ما را به یک ارزیابی اشتباه از عملکرد یک سیستم و بهینه سازی آن هدایت کند…


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Hierarchical location-allocation model

ثبت سفارش جدید