Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
572,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " فیلتر میان گذر THz قابل تنظیم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
فیلتر میان گذر THz قابل تنظیم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
The Sixth International Congress on Advanced Electromagnetic Materials in Microwaves and Optics
سال انتشار
2012
کد محصول
1005838
تعداد صفحات انگليسی
3
تعداد صفحات فارسی
6
قیمت بر حسب ریال
572,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

In this paper we present a design of tunable band-pass filter for THz frequency. The filter consists of several layers of conducting wire grids separated by a layer of metal strips. The structure is filled with nematic liquid crystal providing tunability of the filter frequency response

چکیده

 در این مقاله یک طرحِ فیلتر میان‌گذر قابل تنظیم برای فرکانس THz ارائه داده‌ایم. فیلتر شامل لایه‌‎های مختلفی از شبکه‌های کابلی هدایت‌کننده‌ی تفکیک‌شده توسط یک لایه از نوارهای فلزی می‌باشد. ساختار با کریستالِ مایع نماتیک با تامینِ قابلیت تنظیمِ پاسخ فرکانسی فیلتر پر شده است.

1- مقدمه

تکنولوژی و دانشِ THz به طور گسترده‌ای در دهه‌ی اخیر مورد مطالعه قرار گرفته است. توجه با کاربردهای گسترده در علوم فضایی، تحقیقاتِ زمین و علم هواشناسی، امنیت، پزشکی، ارتباطات، تصویربرداری و تخمین به سمت THz معطوف شده است [1-2]. در حال حاضر منابع و آشکارسازهای فشرده‌ی جدیدِ THz برای استفاده وجود دارند، اما هنوز با نبودِ قطعاتِ کنترلِ تابش THz روبرو هستیم. اخیراً کلاسِ جدیدی از متامتریال‌هایالکترومغناطیسی برای طراحیِ قطعات جهت کنترلِ تابش THz معرفی شده است…


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


THz band-pass filter

ثبت سفارش جدید