Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " چارچوبی برای یادگیری سازمانی: از ادراک تا نهادینه سازی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
چارچوبی برای یادگیری سازمانی: از ادراک تا نهادینه سازی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Academy of management review
سال انتشار
1999
کد محصول
1005912
تعداد صفحات انگليسی
16
تعداد صفحات فارسی
34
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

Although interest in organizational learning has grown dramatically in recent years, a general theory of organizational learning has remained elusive. We identify renewal of the overall enterprise as the underlying phenomenon of interest and organizational learning as a principal means to this end. With this perspective we develop a framework for the process of organizational learning, presenting organizational learning as four processes—intuiting, interpreting, integrating, and institutionalizing—linking the individual, group, and organizational levels

چکیده

اگرچه علاقه به مباحث یادگیری سازمانی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است، اما نظریه عمومی یادگیری سازمانی همچنان مبهم باقی مانده است. ما تجدید ساختار کل سازمان را بعنوان پدیده اساسی مورد توجه و یادگیری سازمانی را بعنوان ابزار اولیه ای برای این هدف می شناسیم. با این چشم انداز چارچوبی را برای فرایند یادگیری سازمانی توسعه می دهیم, که با ارائه یادگیری سازمانی بعنوان فرایندی چهار مرحله ای – ادراک، تفسیر، یکپارچه سازی و نهادینه سازی – سطوح فردی، گروهی و سازمانی را بهم متصل می سازد.

1-مقدمه

یادگیری سازمانی در لغات واژگان ما حداقل از زمان کانگلوسی و دیل (1965) که درباره این موضوع بیش از 30 سال پیش بحث کرده اند، وجود داشته است. به تازگی، شهرت آن به طور چشمگیری افزایش یافته است، با این حال همگرایی یا توافق اندکی بر آنچه که منظور این واژه بوده، یا ماهیت اساسی آن پدید آمده است ( هوبر ، 1991، کیم ، 1993).

تا حد مهمی، همگرایی رخ نداده است زیرا محققان مختلفی مفهوم یادگیری سازمانی، و یا حداقل این اصطلاح را، در حوزه های مختلف بکار برده اند. برای مثال، هوبر (1991) یک دیدگاه پردازش اطلاعاتی در مورد یادگیری سازمانی را در نظر می گیرد، در حالی که، نوناکا و تاکوچی (1995) با نوآوری محصول مرتبط می باشند، و مارس و اولسن (1975) علاقه مند به کاوش در این مورد هستند که چگونه محدودیت های شناختی مدیران بر یادگیری تاثیر می گذارد. این آثار در برخی موضوعات مشترک هستند، اما حوزه ها بطور قابل ملاحظه ای متفاوت می باشد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


organizational learning

ثبت سفارش جدید