Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " برنامه‌نویسی کوئری ربطی : پارادایمی برای مهندسی دانش مسائل بهینه‌سازی در وب معنایی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
برنامه‌نویسی کوئری ربطی : پارادایمی برای مهندسی دانش مسائل بهینه‌سازی در وب معنایی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Web Intelligence (WI) and Intelligent Agent Technologies
سال انتشار
2014
کد محصول
1006160
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
26
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
805 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

This paper explores the idea of integrating powerful optimization and planning techniques with knowledge representation formalisms of the Semantic Web. The paper outlines a language paradigm that combines algebraic and logical modelling of constraints and objective functions. It provides a method for instantiation of optimization and planning problems with Semantic Web background knowledge, by modelling objective functions and restrictions as algebraic and logic expressions of results of conjunctive queries. Furthermore, the paper investigates reasoning techniques for the language based on problem compilation to satisfiability modulo theories and integer programming

چکیده

 این مقاله، ایده‌ی ترکیب تکنیک‌های برنامه‌ریزی و بهینه‌سازی با  نمایش دانش وب معنایی را بررسی می‌نماید. این مقاله یک پارادایم زبانی که مدل‌سازی جبری و منطقی قیدها و توابع هدف  را ترکیب می‌نماید، به طور اجمالی بررسی می‌کند و روشی برای برای نمونه از مشکلات بهینه‌سازی و بهینه‌سازی با دانش پس‌زمینه‌ی وب معنایی را با مدل سازی توابع هدف و قیودی به عنوان عبارات جبری و منطقی از نتایج کوئری‌های ربطی، فراهم می‌کند. همچنین، این مقاله، تکنیک‌های استدلال برای زبان براساس مسئله‌ی کامپایل برای ارضای تئوری‌های پیمانه‌‌ی n و برنامه‌نویسی عددی را بررسی می‌کند.

1-مقدمه

ترکیب تکنیک‌های بهینه‌سازی و برنامه‌ریزی با وب معنایی(SW)، هدف مطلوب است. برای یک چیز، آن‌ها خودمختاری و انعطاف‌پذیری سیستم‌های هوشمند را در SW افزایش می‌دهند و برای چیز دیگر، روش مهندسی دانش SW می‌تواند برای پشتیبانی فرایند مدل‌سازی دامنه و تعریف مسائل بهینه‌سازی توسط برنامه‌ریزان انسانی مفید باشد. همچنین، یک نمایش دانش گویا می‌تواند به طور بالقوه حل‌کننده‌هایی را که بر مبنای مکانیسم‌های واسط بلند هستند، راهنمایی نماید. برخلاف دلایل متعددی برای یک ترکیب عمیق‌تر از نمایش دانش گویای وب معنایی، منهدسی دانش در این زمینه مانند دیگران به بلوغ نرسیده است



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




algebra
computability
inference mechanisms
integer programming

ثبت سفارش جدید