Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " تکنولوژی جدید ضایعات pvc " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تکنولوژی جدید ضایعات pvc
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Waste Management
سال انتشار
2000
کد محصول
1006688
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
484 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

This paper presents a new environmentally sustainable technology for chemical recycling of PVC waste. The new technology transforms PVC waste into completely new chemical products/raw materials. The process is based on a combined thermal and chemical degradation of PVC in a reactor. In the reactor, the chlorine from the PVC reacts with fillers producing calcium chloride. The metal stabilisers (lead, cadmium, zinc and/or barium) are converted to metal chlorides. Exploiting the influence of pH, temperature, liquid to solid ratio and comminution on the metal solubility, metals and calcium chloride are sequentially extracted from the reaction product. This occurs in a downstream multi-stage extraction-filtration procedure. The products from the process are: (1) calcium chloride, which satisfies the specifications as thaw-salt, (2) lead (metal) product, which may be further purified and re-used, (3) coke and (4) organic condensate, which may be used as energy resources for the process. This paper presents the basis of the technology in terms of reaction and separation principles, selected process equipment and process design. Further the economy of the process, environmental issues and product purities/applications are addressed

چکیده

این مقاله تکنولوژی محیطی جدیدی را برای بازیافت شیمیایی ضایعات pvc نشان می دهد. تکنولوژی جدید، ضایعات pvc را به مواد خام یا محصولات شیمیایی جدیدی تبدیل می کند. فرایند براساس تخریب شیمیایی و حرارتی pvc در یک راکتور پایه گذاری شده است. در راکتور ،کلر موجود در pvc با پرکننده ها واکنش می دهد و تولید کلرید کلسیم می کند و پایدار کننده های فلزی (سرب،کادمیوم،روی و باریم) به کلریدهای فلزی تبدیل می شوند. با بهره بری از تاثیرات PH ،دما و سرعت تبدیل مایع به جامد،محصولاتی چون کلرید کلسیم،کلرید فلزات به ترتیب از واکنش استخراج می شوند. این فرایند در یک روش فیلتراسیون-استخراج چند مرحله ای اتفاق می افتد. محصولات فرایند شامل 1-کلرید کلسیم که مناسب برای تشخیص نمک مذاب می باشد. 2-محصول سرب که ممکن است تصفیه و مجددا استفاده شود. 3- کک 4-مواد آلی تغلیظ شده که ممکن است به عنوان منبع انرژی در فرایند استفاده شود،می باشد.

این مقاله اساس تکنولوژی را در قالب واکنش و اصول جدایش،طراحی فرایند و تجهیزات فرایند انتخابی نشان می دهد. علاوه بر آن اطلاعات بیشتری از صرفه جویی فرایند، پیامدهای محیطی و کاربرد و خلوص محصولات را بیان می کند.

1-مقدمه

پیش بینی تولید سالیانه جهانی pvc در حال حاضر 22میلیون تن می باشد. علاوه بر همو پلیمر pvc،محصولات pvc شامل پایدار کننده های فلزی،نرم کننده ها وپرکننده ها را شامل می شوند. بیشترین ضایعات pvc تولید شده به صورت مکانیکی بازیافت میشوند. در دانمارک حدود 10-15%ضایعات pvc مصرفی جمع شده بصورت مکانیکی بازیافت میشوند و بخش کوچکی از ضایعات pvc جمع شده در زمین دفن می شود. EPA دانمارک ضایعات pvc را به عنوان ضایعات غیر قابل اشتعال مشخص کرده است که می تواند بدون سوختن در محفظه سوخت زباله باقی بماند. در این کار تحقیقاتی یک بازیابی مکانیکی تکمیل شده به نام بازیابی شیمیایی یا تغذیه انجام می گیرد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


PVC waste
Thermal treatment
Chemical degradation

ثبت سفارش جدید