Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " محيط زيست " با موضوع " آنالیز هزینه عملیات الکتروکواگولاسیون فاضلاب رنگ نساجی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
آنالیز هزینه عملیات الکتروکواگولاسیون فاضلاب رنگ نساجی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Separation and Purification Technology
سال انتشار
2004
کد محصول
1007140
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
478 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

Electrocoagulation (EC) is an efficient method for textile wastewater treatment. Researches are mainly focused on the technical performance of this process, while its economic aspect has been usually neglected. This paper deals with a simplified operating cost analysis for the treatment of a textile wastewater by EC using iron and aluminium electrode materials. The effects of various parameters such as wastewater conductivity and pH, current density and operating time, on the operating cost have been discussed for two electrode materials, separately

چکیده

الکتروکواگولاسیون (لخته شدن الکتریکی؛ EC) یک روش موثر برای تصفیه فاضلاب رنگ است. تحقیقات عمدتا بر عملکرد فنی این فرایند متمرکز بوده اند، در حالی که جنبه(های) اقتصادی آن معمولا نادیده گرفته شده است. این مقاله به آنالیز ساده هزینه عملیات برای تصفیه فاضلاب نساجی با استفاده از الکترودهای آهن و آلومینیوم می پردازد. اثرات پارامترهای مختلف از جمله قابلیت رسانایی فاضلاب و pH، چگالی جریان و زمان عملیات، بر روی هزینه عملیات برای دو ماده الکترودی، به طور جداگانه مورد بحث قرار گرفته است.

1- مقدمه

فاضلاب های حاصل از فرآیندهای رنگرزی و اندود کاری در صنعت نساجی، به وسیله رنگ زیاد/قوی، سطوح بالایی از اکسیژن شیمیایی مورد نیاز (COD) و مواد جامد حل نشده، و pH شدیا در حال نوسان مشخص می شوند [1-3].

روش های مرسوم برای پرداختن به فاضلاب نساجی از ترکیبات های مختلفی از روش های زیستی، فیزیکی و شیمیایی [4-7] تشکیل شده اند. با توجه به سرمایه و هزینه های عملیاتی بالای این روش ها، نیاز فوری به توسعه روش های کارآمدتر و ارزان تر احساس می شود که نیاز به حداقل مصارف مواد شیمیایی و انرژی، و همچنین حداقل فضا برای نصب، با در نظر گرفتن قیمت بالای زمین، داشته باشند. در سال های اخیر، تحقیقاتی بر تصفیه فاضلاب با استفاده از EC متمرکز شده اند...

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله محيط زيست در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید