Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " چارچوبی برای تجزیه و تحلیل فرآیند نگهداری و تعمیراتِ مبتنی بر قابلیت اطمینان هوشمند " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
چارچوبی برای تجزیه و تحلیل فرآیند نگهداری و تعمیراتِ مبتنی بر قابلیت اطمینان هوشمند
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Reliability Engineering & System Safety
سال انتشار
2008
کد محصول
1007473
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

To improve the efficiency of reliability-centered maintenance (RCM) analysis, case-based reasoning (CBR), as a kind of artificial intelligence (AI) technology, was successfully introduced into RCM analysis process, and a framework for intelligent RCM analysis (IRCMA) was studied. The idea for IRCMA is based on the fact that the historical records of RCM analysis on similar items can be referenced and used for the current RCM analysis of a new item. Because many common or similar items may exist in the analyzed equipment, the repeated tasks of RCM analysis can be considerably simplified or avoided by revising the similar cases in conducting RCM analysis. Based on the previous theory studies, an intelligent RCM analysis system (IRCMAS) prototype was developed. This research has focused on the description of the definition, basic principles as well as a framework of IRCMA, and discussion of critical techniques in the IRCMA. Finally, IRCMAS prototype is presented based on a case study

چکیده

در این مقاله، به منظور بهبود بهره‌وری فرآیند تجزیه و تحلیل نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان هوشمند (RCM) ، فرآیند استدلال مبتنی بر مورد (CBR) به شکلی موفقیت‌آمیز به عنوان نوعی از تکنولوژی هوش مصنوعی (AL) در فرآیند تحلیل RCM معرفی گردیده است و چارچوبی برای تحلیل RCM هوشمند (IRCMA) مورد مطالعه قرار گرفته است. ایده‌ی پشت پرده‌ی IRCMA مبتنی بر این اصل بوده که سوابق تاریخی تجزیه و تحلیل RCM بر روی آیتم مشابه را می‌توان برای تجزیه و تحلیل RCM فعلی، مورد استناد و استفاده قرار داد. با توجه به اینکه آیتم‌های مشابه و مشترک بسیاری ممکن است در تجهیزات آنالیز شده وجود داشته باشد، وظایفی که به صورت تکراری در RCM صورت می‌گیرد را می‌توان در سطح قابل ملاحظه ای ساده کرده و یا با بازبینی موارد مشابه در انجام تحلیل RCM می‌توان از این وظایف تکراری اجتناب نمود. بر اساس مطالعات تئوری که قبلاً انجام شده است، یک سیستم تحلیل RCM هوشمند تحت عنوان سیستم IRCMAS توسعه یافته است. در این تحقیق بر روی تشریح مفهوم، اصول اولیه و همچنین چارچوب IRCMA و بحث بر روی تکنیک‌های بحرانی در IRCMA متمرکز می‌شویم. در نهایت نمونه چارچوب IRMCA را بر اساس یک مطالعه موردی ارائه می‌کنیم.

1-مقدمه 

تعمیر و نگهداریِ مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM) را می‌توان به عنون رویه ای برای شناسایی الزامات نگهداری پیشگیرانه (PM) سیستم‌های پیچیده در نظر گرفت که در بسیاری از زمینه‌های صنعتی همچون کارخانه فولاد، حمل و نقل هوایی، شبکه راه آهن و یا تعمیر و نگهداری کشتی‌ها، مورد شناسایی و قبول واقع شده است...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید