Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی پزشکی " با موضوع " یک فیلتر همسان خود تطبیقی برای تشخیص رگ خونی شبکیه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک فیلتر همسان خود تطبیقی برای تشخیص رگ خونی شبکیه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Machine Vision and Applications
سال انتشار
2014
کد محصول
1007764
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
28
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

Retinal fundus images are widely studied in medicine for the detection of certain pathologies such as diabetes and glaucoma, the two major reasons for blindness. In this paper, a self-adaptive matched filter for the detection of blood vessels in the retinal fundus images is proposed. In particular, a novel synergistic combination of the vesselness filter with high sensitivity and the matched filter with high specificity is obtained using orientation histogram. Experiments on the publicly available DRIVE database clearly show that the proposed strategy outperforms several existing methods. Comparable performance with some of the state of-the-art methods has also been obtained on the STARE and CHASE databases

چكيده

در پزشکی از تصاویر شبکیه ی تهیه شده از سطح داخلی چشم به طور گسترده برای تشخیص بیماری های خاص مثل دیابت و آب سیاه که دو عامل عمده ی نابینایی هستند، استفاده می شود. در این مقاله یک فیلتر همسان خود تطبیقی جهت تشخیص رگ های خونی موجود در تصاویر شبکیه ی تهیه شده از سطح داخلی چشم، پیشنهاد شده است. به خصوص اینکه یک ترکیب جدید هماهنگ از فیلتر وجود رگ با حساسیت بالا و فیلتر همسان با تشخیص بالا توسط هیستوگرام جهت بدست آمده است. آزمایش های انجام شده بر روی دیتابیس عمومی DRIVE نشان می دهد که روش پیشنهاد شده نسبت به تعدادی از روش های موجود عملکرد بهتری دارد. همچنین در مقایسه با روش های موجود دیگر، نتایج قابل مقایسه ای بر روی دیتابیس های STARE و CHASE بدست آمده است.

1-مقدمه

مطالعه ی تصاویر شبکیه ی تهیه شده از سطح داخلی چشم جهت تشخیص بیماری های خاصی مثل دیابت و آب سیاه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این تشخیص جهت شناسایی زود هنگام و درمان های بعدی برای جلوگیری از نابینایی بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که آب سیاه و دیابت دو عامل عمده ی نابینایی می باشند ]2-1[. تشخیص به کمک کامپیوتر جهت تسریع فرآیند ارزیابی به منظور کمک به متخصصان برای بررسی موارد متعدد موجود، حائز اهمیت شده است ]6-3 [. در این مقاله یک فیلتر همسان خود تطبیقی بر اساس ترکیب هماهنگ فیلتر های وجود رگ ]7[ و همسان ]8[ و با استفاده از هیستوگرام جهت طراحی شده است که به منظور حل مسئله ی چالش برانگیز تشخیص رگ خونی شبکیه قابل استفاده می باشد...

 

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی پزشکی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی پزشکی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Self-adaptive matched filter
Vesselness filter
Orientation histogram
Retinal blood vessel detect

ثبت سفارش جدید