Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " دو تئوری مردمی و نهادی- مطالعه حسابداری بخش دولتی در تانزانیا " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
دو تئوری مردمی و نهادی- مطالعه حسابداری بخش دولتی در تانزانیا
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Critical PerspectivesonAccounting
سال انتشار
2015
کد محصول
1007865
تعداد صفحات انگليسی
18
تعداد صفحات فارسی
32
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
334 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله تلاش می ­کند یافته های یک مجموعه از پروژه­های تحقیقاتی در بررسی شیوه های حسابداری سراسر بخش دولتی در تانزانیا را خلاصه و تئوریزه کند. داده­ ها اصولا از طریق مصاحبه با شرکت کنندگان در دولت محلی و مرکزی و تعدادی از سازمان­های غیردولتی جمع­ آوری شده ­اند. تجزیه و تحلیل­ ها با استفاده از روش ­های تئوری بنیادی در کنار یک چارچوب نظری انجام شده است. این چارچوب شامل کار نظریه پرداز پس از استعمار، ایکه (1975، 1992، 1994a، و 1994b) و مفاهیم مشروعیت، ارتباط سست و یکریختی تئوری بنیادی می ­باشد. مشروعیت و ارتباط سست نگرانی های اصلی و مرکزی در تمام نهاد ها می ­باشد و نقش مهمی در درک شیوه­ های حسابداری آن­ها بازی می­ کند. با این حال، تفاوت­های قابل توجهی بین پاسخ کارگزاران وجود دارد. این امر را می­توان تا حدودی به عنوان پاسخ به فشار های یکریختی متفاوت توضیح داد. علاوه بر این، تفاوت­ های بین نهاد ها می­ تواند با استفاده از مفاهیم ایکه از جمعیت­ های شهروندی و جمعیت ابتدایی و بومی توضیح داده شود. بازی و فساد در دولت مرکزی به ویژه در ارتباط با جمعیت شهروندی مشهود بود. به نظر می­ رسید که پاسخگویی و حس مسئولیت پذیری اخلاقی در سازمان­های غیردولتی قوی­تر بود، چیزی که به طور نزدیک­تری با جمعیت بومی در ارتباط بود. در مقایسه با دولت مرکزی، که با جمعیت شهروندی بیشتر در ارتباط بوده است، حسابداری نتیجه بسیار مشکلی از شیوه­ های ناکارآمد بسیاری بود. با این­ حال بازی و فساد در دولت محلی مشهودتر بود، جایی که شرکت­ کنندگان موضوع یک نزاع بین دو اخلاقیات عمومی بودند.

1-مقدمه

این تحقیق شیوه های حسابداری و تغییرات در تنظیمات نهادی متفاوت در رابطه با ارائه خدمات عمومی در یک کشور در حال توسعه، تانزانیا را به کار می­گیرد. کاهش فقر یک نگرانی عمده در تانزانیا است و شیوه های حسابداری با تضمین اینکه منابع به درستی و به طور کارآمدی مورد هدف قرار گرفته­ اند، اثر مستقیمی بر کاهش فقر دارد. شیوه های حسابداری مناسب همچنین می تواند به مقابله با فساد که توسط بانک جهانی به رسمیت شناخته شده، کمک کند. آگاهی در حال رشد از اثرات مخرب فساد ... که اضطرار جدیدی به اهداکنندگان داده است، نیاز به این اطمینان دارد که کمک های داده شده به پایان­ه ای شخصی منتهی نمی­ شود...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید