Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " رفتار بتن خود تراکم در صورت استفاده از مواد زائد و دور ریختنی– بررسی کلی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رفتار بتن خود تراکم در صورت استفاده از مواد زائد و دور ریختنی– بررسی کلی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Chemical, Environmental & Biological Sciences
سال انتشار
2014
کد محصول
1008035
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

Alum sludge is a waste material generated in massive quantities from treatment plants that use aluminium salt as a coagulant. Past researches evidently indicated health and environmental hazards in conjunction to its conventional disposal. Limited uses of alum sludge in various industrial and commercial manufacturing processes in specific types of concrete not including self-compacting concrete has been reported. This paper presents a review on behaviour of self-compacting concrete with different types of waste materials and chemical admixtures as addition in concrete mix. Data derived from many studies showed a wide range of wastes and admixtures were used for production of SCC. The compressive strength is considered the most important factor on comparison with original mixes without any addition as well as the microstructure characterization. However, the production of SCC always contains powerful superplasticizer and viscosity-modifying admixture that were necessary. The paper also reviewed the application of admixture and their performance on quality and their effect on fresh and hardened properties. The results indicated the feasibility of using waste materials in SCC mixes and appeared the most influence on the workability and long-term performance

چکیده

زاج سفید یک ماده زائد می باشد که به مقدار زیاد از نیرو گاه های حرارتی که از نمک آلومینیوم به عنوان ماده منعقد کننده استفاده می کنند، تولید می شود. تحقیقات قبلی به وضوح خطرات زیست محیطی و سلامتی مرتبط با روش دفع مرسوم آن را بیان کرده اند. استفاده ها و کاربرد های محدود  زاج سفید در فرآیند های صنعتی و تجاری مختلف در انواع مختلف بتن به جز بتن خود تراکم مورد بررسی قرار گرفته است. این مقاله به بررسی کلی رفتار بتن خود تراکم با انواع مختلف مواد زائد و افزودنی های شیمیایی در مخلوط بتن می پردازد. داده های به دست آمده از مطالعات متعدد نشان دهنده گستره وسیع استفاده از مواد زائد و افزودنی ها در تولید بتن خود تراکم می باشد. مقاومت فشاری به عنوان مهم ترین عامل در مقایسه با مخلوط های اصلی بدون افزودنی و همچنین مشخصات مولکولی شناخته می شود. با این حال، همواره تولید SCC همراه با استفاده از فوق روان کننده و مواد مضاف لزجی قدرتمندی می باشد که استفاده از آنها در این نوع بتن با توجه به شرایط مختلف مورد نیاز بوده است. همچنین این مقاله به مرور کاربرد استفاده از مواد مضاف و عملکرد آنها بر روی کیفیت  خصوصیات بتن تازه و سخت شده می پردازد. نتایج نشان دهنده امکان استفاده از مواد زائد در مخلوط های SCC و همچنین  استفاده به عنوان تاثیر گذار ترین عامل بر روی کارایی و عملکرد بلند مدت بتن می باشند.

1-مقدمه

بخش ساخت و ساز مانند دیگر زمینه های صنعتی با گذشت زمان در حال توسعه می باشد. تمامی محققین علاقه مند به استفاده از روش ها و تکنیک های مختلف جهت بهبود خصوصیات جهت رسیدن به بتنی خاص هستند که دارای خصوصیاتی متفاوت از نمونه های فعلی می باشند. در طی دهه های اخیر، این بتن خود تراکم بوده است که به عنوان مهم ترین پیشرفت در این زمینه به شمار می آید. بتن خود تراکم به عنوان یک راه حل ایده آل جهت بر طرف کردن نیاز های فرآیند ساخت و ساز سریع، کاهش نیاز به تجهیزات و عوامل انسانی و در نتیجه تسریع فرآیند ساخت به شمار می آید. این تکنولوژی دارای اهمیت خاص در کل دنیا مانند مالزی می باشد که همچنان در فرآیند ساخت و ساز رو به جلو می باشد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Self-compacting concrete
waste materials
compressive strength
alum sludge

ثبت سفارش جدید