Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مواد و متالوژی " با موضوع " توسعه یک سیستم خبره برای انتخاب مواد اصلی ساختار یک جرثقیلِ انتقال که برای افراد معلول طراحی شده است " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
توسعه یک سیستم خبره برای انتخاب مواد اصلی ساختار یک جرثقیلِ انتقال که برای افراد معلول طراحی شده است
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Expert Systems with Applications
سال انتشار
2015
کد محصول
1009194
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
921 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

This paper shows the development of an expert system for the selection of materials to be used in the construction of the main structure of a crane-like device for transporting persons with physical disabilities. The proposed method includes a stage in which the theory of the characteristics of the materials was used and another one that involves solely computational development with the application of fuzzy logic. For this, the fuzzy logic toolbox of Matlab® was used and both the data input and output of the solution were worked out on Simulink. The data used were 32 alloys with features such as ultimate stress, yield stress, elongation, availability in the country (Chile), cost, ease of welding, hardness, fracture type, and corrosion (fresh water, water vapor or air). The end result gave a material that met 100% of the requirements, three met 90% and two only 75%. The most important conclusions are two: (1) the selection characteristics were based on the particular needs, but a great advantage of this system is that it can be used countless times in similar tasks or it can be modified only in those parts that need to be changed, also serving as a reference for creating other expert systems, and (2) it combines the use of an expert system with fuzzy logic, so that the overall system is enhanced

چکیده

این مقاله توسعه یک سیستم خبره را برای انتخاب موادی که در ساخت ساختار اصلی یک دستگاه جرثقیل-مانند برای حمل و نقل افراد معلول استفاده می شود، نشان می دهد. روش ارائه شده شامل دو مرحله است، یک مرحله که در آن از نظریه ویژگی های مواد استفاده می شود و یک مرحله دیگر که صرفا شامل توسعه محاسباتی همراه با استفاده از منطق فازی است. برای این کار، از جعبه ابزار منطق فازی نرم افزار متلب استفاده شده و ورودی و خروجی داده های راه حل در سیمولینک انجام شده است. داده های مورد استفاده شامل 32 آلیاژ با ویژگی هایی از قبیل فشار نهایی، فشار عملکرد، افزایش طول، در دسترس بودن در کشور (شیلی)، هزینه، سهولت جوشکاری، سختی، نوع شکستگی و خوردگی (آب شیرین، بخار آب یا هوا) است. نتیجه نهایی یک ماده را که نیازها را 100٪ برآورده می کند، سه ماده که 90 درصد و دو ماده را که تنها 75٪ از نیازها را برآورده می کنند، نشان می دهد. مهم ترین نتایج دو مورد است: (1) انتخاب ویژگی ها بر اساس نیازهای خاص انجام شده است، اما یک مزیت بزرگ این سیستم این است که می توان بارها در کارهای مشابه از آن استفاده کرد یا می توان آن را تنها در قسمت هایی که به تغییر نیاز دارند اصلاح کرد، همچنین به عنوان یک مرجع برای ایجاد سیستم­های خبره دیگر به کار گرفت، و (2) این سیستم استفاده از یک سیستم خبره را با منطق فازی ترکیب می کند، به طوری که سیستم کلی بهبود می یابد.

1-مقدمه

انتخاب مواد یک عنصر حیاتی در فرایند طراحی، و معمولا یک روش تجربی و پیچیده است (لن، گوان، جایو، و خو، 2010؛ رحمان، Odeyinka، Perera، و بی، 2012). انواع مختلف مواد و فن آوری برای طراحی و ساخت در دسترس است، و مواد جدید و فن آوری های پیشرفته به طور مداوم به بازار ارائه می شود (رحمان و همکارانش، 2012). برای ساخت یک دستگاه یا ماشین، انتخاب مواد باید بهینه باشد زیرا محصول نهایی باید با یک هزینه معقول، کیفیت خوبی داشته باشد...



ثبت سفارش جدید