Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " نقش پندرین در تعادل اسید – باز " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
نقش پندرین در تعادل اسید – باز
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Electrolytes & Blood Pressure
سال انتشار
2009
کد محصول
1009286
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
7
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
553 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

Pendrin (SLC26A4) is a Na+-independent Cl-/HCO3- exchanger which is expressed in the apical membranes of type B and non-A, non-B intercalated cells within the distal convoluted tubule, the connecting tubule, and the cortical collecting duct. In those segments it mediates HCO3- secretion and chloride (Cl-) absorption. In mice, no renal abnormalities are observed under basal conditions, and individuals with genetic disruption of the pendrin (SLC26A4) gene (Pendred syndrome) have normal acid-base balance. In contrast, there are definite differences under conditions wherein the transporter is stimulated. In animal studies, pendrin (SLC26A4) is upregulated with aldosterone analogues, Cl- restriction, and metabolic alkalosis, and is down-regulated with Cl loading and metabolic acidosis, independently. However, the exact role of pendrin in humans has not been established to date, and further examinations are necessary

چکیده

پندرین (SLC26A4) یک مبادله گر Cl-/HCO3- وابسته Na+ است که در غشاء راسی سلول های اینترکاله نوع B و نوع غیر- A و غیر – B در میان توبول پیچیده دیستال، توبول رابط و مجرای جمع کننده قشری بیان می شود. در تمامی این قطعات، پندرین ترشح HCO3- و بازجذب کلراید (Cl-) را میانجیگری می کند. در موش های فاقد اختلالات کلیوی تحت شرایط پایه، و در افراد مبتلا به اختلال ژنتیکی ژن پندرین (SLC26A4) ( پندرین سیندروم) بالانس اسید – باز نرمالی داشتند. در مقابل، تحت شرایطی که که انتقال تحریک شده است، تفاوت مشخصی وجود دارد. در مطالعات حیوانی، پندرین (SLC26A4) توسط آنالوگ های آلدوسترون، محدودیت کلر و آلکالوز متابولیک تنظیم افزایشی و توسط بارگذاری کلر و اسیدوز متابولیک به طور مستقل تنظیم کاهشی می شود. با این حال نقش دقیق پندرین در انسان تا به امروز مشخص نشده است و آزمایشات بیشتری نیاز است.

1- تنظیم اسید و باز و انتقال کلیوی در کلیه

کلیه یکی از اندام های اصلی است که حفظ هومئوستازی اسید – باز را از طریق سه پروسه اصلی انجام می دهد. در توبول پروکسیمال و بخش بالارو ضخیم، بیکربنات (HCO3-) فیلتر شده بازجذب می شود و اسید/پروتون در مجرای جمع کننده دفع می شود. دیگر پروسه ها شامل سنتز آمونیاک و استفاده از آمونیاک و سیترات می باشد که همچنین اسیدهای قابل تیتر برای اتصال پروتون نامیده می شوند و در نتیجه توانایی دفع پروتون کلیه را به حد اکثر می رسانند...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید