Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " مکانیسم مولکولی بیماریزایی سرطان اپی تلیال مثانه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مکانیسم مولکولی بیماریزایی سرطان اپی تلیال مثانه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Histol Histopathol
سال انتشار
2003
کد محصول
1009470
تعداد صفحات انگليسی
16
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
719 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

Carcinoma of the urinary bladder is the second most common urologic malignancy. In addition, these tumors are one of the best understood genitourinary neoplasms with a well defined etiology, natural history, tumor biology, treatment options and outcome. This level of understanding arises as a consequence of multiple factors and represents a convergence of knowledge from diverse scientific disciplines. Insight provided by these disciplines, coupled with unique features of this neoplasm which make it assessable for detection, monitoring and treatment, combine to make this disease a model system for modern oncology. The intent of this review is to provide the reader an overview of our current understanding of this tumor from the standpoint of its molecular biology as related to tumor development and progression

چکیده

کارسینومای مثانه دومین بدخیمی شایع در سیستم ادراری است. همچنین، این تومورها یکی از نئوپلاسم های سیستم ادراری است که بیشترین مطالعه بر روی آن انجام گرفته است و علت شناسی بیماری، پیش زمینه آن، بیولوژی تومور و فرصت های درمانی و نتایج آن به خوبی درک شده است. این مقدار از اطلاعات نتیجه ای از چند فاکتور و برگرفته از چندین رشته علمی مختلف است. دانش حاصل از این رشته­ها، با ویژگی های منحصر به فرد این نئوپلاسم تلفیق می شود تا امکان ارزیابی به منظور شناسایی، بررسی و درمان سرطان میسر گردد و همچنین این بیماری را یک سیستم مدل برای سرطان شناسی جدید استفاده گردد. هدف از مقاله حاضر این است که برای خواننده یک بازنگری از درک کنونی ما درباره این مولکول از دیدگاه زیست مولکولی و نیز ارتباط آن با پیشرفت و گسترش تورمور فراهم سازد.   

اساس مولکولی گسترش تومور

اولین مطالعات درباره علت شناسی کارسینوماهای انتقالی سلولی در مثانه با مشاهده همراهی افزایش وقوع بیماری با پیشرفت های صنعتی آغاز گردید. در آلمان گزارش گردید که کارگران مشغول در صنعت رنگ آنیلین در معرض خطر بیشتری برای پیشرفت این تومورها هستند. این همراهی مشاهده شده نئوپلاسم های مثانه را به عنوان اولین سرطانی معرفی نمود که القاپذیری بالایی در برابر مواد شیمیایی داراست. یافته های بعدی برای شناسایی مکانیسم تغییر و ترانسفورماسیون بافت اپی تلیال ادراری به عنوان یک روند سرطانزایی مستقیم (تماسی) انجام گرفت...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Bladder cancer
Molecular pathogenesis
Tumor Invasion

ثبت سفارش جدید