Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " اندازه‌گیری اثرات اتخاذ استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی بر کیفیت حسابداری (یک مقاله مروری) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اندازه‌گیری اثرات اتخاذ استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی بر کیفیت حسابداری (یک مقاله مروری)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia Economics and Finance
سال انتشار
2015
کد محصول
1010249
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
194 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

کاربرد گسترده و جهان شمول استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی که در پرتو مقررات استاندارد‌های بین‌المللی حسابداری در سال 2002 افزایش یافته، حوزه جدیدی را برای بسیاری از مطالعات تجربی (که به تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف اتخاذ اختیاری یا داوطلبانه‌ی استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی می‌پردازند) گشوده است. برای نیل به منافع مورد نظر در اتخاذ استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (افزایش قابل مقایسه بودن و شفافیت گزارشگری مالی)، بکارگیری این استانداردها باید به بهبود کیفیت اطلاعات حسابداری منجر شود. هدف اصلی این مقاله، تجزیه و تحلیل اثر جایگزینی استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی به جای استانداردهای حسابداری ملی بر کیفیت حسابداری در اروپا با استفاده از ادبیات نظری است. مطالعه‌ی حاضر، شاخص‌های مورد استفاده توسط محققین به منظور اندازه‌گیری کیفیت حسابداری را ارائه کرده و به جمع‌بندی عوامل تعیین‌کننده‌ی کیفیت حسابداری می‌پردازد.

1-مقدمه

پژوهشگران نه تنها شواهدی را در خصوص مزیت‌های اتخاذ استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی فراهم کرده‌اند، بلکه حدود این فرایند را مشخص نموده و اثرات این استانداردها را بر سود، ارزش دفتری سهام و یا سایر اقلام صورت‌های مالی، مورد تأکید قرار داده‌اند. بنا به یافته هونگ و سابرامانیان (2004)، «بررسی الزامات تهیه صورت‌های مالی از آن جهت حائز اهمیت است که هر چند اتخاذ استانداردهای بین‌المللی حسابداری منجر به بروز پیامدهای اقتصادی غیر مستقیم مثل افزایش نقدینگی بازار یا کاهش هزینه سرمایه می‌شود، اما تغییرات در صورت‌های مالی، تنها اثرات مستقیم ناشی از اتخاذ استاندارد‌های بین‌المللی حسابداری به شمار می‌روند ...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید