Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
913,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " مقاومت روانگرایی یک ماسه دانه ای حاوی مقداری افزودنی های ریزدانه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مقاومت روانگرایی یک ماسه دانه ای حاوی مقداری افزودنی های ریزدانه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Archives of Hydro-Engineering and Environmental Mechanics
سال انتشار
2015
کد محصول
1010449
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
913,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

The paper deals with the mechanics of sand with some admixtures of fines. The basic question is whether such admixtures are liquefiable or not. Experimental results show that admixtures of fines do not essentially influence the liquefaction susceptibility of granular soils. The original experimental investigations support this conclusion

چکیده

این مقاله در ارتباط با مکانیک ماسه حاوی مقدار افزودنی های ریزدانه است. سؤال اصلی که در اینجا مطرح است آن است که آیا این گونه افزودنی ها روانگرا هستند یا خیر. نتایج آزمایشگاهی نشان می دهند که افزودنی های ریزدانه اساساً اثری بر حساسیت خاک های دانه ای نسبت به روانگرایی ندارند. تحقیقات آزمایشگاهی اولیه این نتیجه گیری را تأیید می کنند.

1-مقدمه

روانگرایی پدیده ای است که یک ماده که در ابتدا جامد بوده است، به مایع تبدیل می کند. خاک های دانه ای اشباع مانند خاک های بستر دریا، مشخصات یک جسم جامد را نشان می دهند، در نتیجه می توانند شالوده خوبی برای سازه های دریایی باشند. با این حال، تحت شرایط حدی مانند طوفان های شدید یا تحریکات لرزه ای، خاک های اشباع همانند یک مایع رفتار می کنند. سازه های در بستر روانگرا شده غرق می شوند، خطوط روی زمین معلق می شوند و زمین لغزه های ساحلی رخ می دهند. این پدیده ها در مقالات بسیاری مانند مقاله سامر و همکارانش و نیز دی گروت و همکارانش تشریح داده شده اند.

این امر که روانگرایی تنها در خاک های دانه ای خالص مانند ماسه ها رخ می دهد، مورد پذیرش عموم است. روانگرایی ممکن است در اثر بارگذاری های تناوبی یا یکنواخت حادث شود (مقاله ساویچی و میرزنسکی را مشاهده نمایید). با این حال، به نظر می رسد که روانگرایی در خاک های دانه ای اشباع که دارای مقداری افزودنی های ریزدانه هستند نیز رخ دهد. یامامورو و کورت گزارش دادند حاکی از اینکه روانگرایی خاک بستر دریا که متشکل از ماسه و لای است، در طی یک زمین لرزه رخ می دهد. مشکل تجربی و نظری ما آن است که چطور پتانسیل روانگرایی یک خاک مشخص را ارزیابی کنیم. مهندسین ژئوتکنیک شمار بسیاری از آزمایشات آزمایشگاهی را انجام می دهند که نتایج آنها گهگاهی به شکل یک رابطه تجربی تعمیم داده می شود (مقاله ادریس و بولانگر را مشاهده نمایید). تاکنون، این مشکل در مکانیک خاک برطرف شده است چرا که تنوع بسیار خوبی از نظرات وجود دارد. بر اساس مقاله پارک و کیم، ریزدانه ها می توانند مقاومت روانگرایی خاک های دانه ای را افزایش یا کاهش دهند که این امر این مسئله را پیچیده تر می کند. تحقیق در مورد این مسئله مدت ها پیش توسط گارگا و مک کای، گیو و پراکاش، ایشی هاراها و همکارانش آغاز شد، اما هیچ نتایج متقاعد کننده ای حاصل نشده است...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




liquefaction
admixtures of silt
triaxial investigations

ثبت سفارش جدید