Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " تاثیر تهدید به مجازات بر نگرش تبعیت و عدم تبعیت از قوانین مالیات در مالزی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیر تهدید به مجازات بر نگرش تبعیت و عدم تبعیت از قوانین مالیات در مالزی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia - Social and Behavioral Sciences
سال انتشار
2014
کد محصول
1010729
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
9
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
220 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

تهدید به مجازات به عنوان یکی از موثرترین ابزارها در ممانعت از نگرش عدم تبعیت از قوانین مالیات در میان مالیات پردازها شناسایی شده است. بنابراین هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی تاثیر تهدید به مجازات بر دو نوع نگرش مالیات پردازان شامل تبعیت و عدم تبعیت از قوانین می باشد. یافته های حاصل از بررسی پیمایشی ترکیبی نشان می دهد تهدید به مجازات هیچ تاثیری بر مالیات پردازانی که مایل به تبعیت از قوانین مالیات هستند ندارد. این افراد زمانی از پرداخت مالیات اجتناب می کنند که با تهدید به حسابرسی مالیاتی و جریمه مالیاتی مواجه شوند. در کل، تهدید به مجازات نه تنها فاقد تاثیر معنی دار بر تبیعت قانونی مالیات پردازان است، بلکه تبعیت آنان از قانون پرداخت مالیات را نیز کاهش می دهد.

1- مقدمه

انتظار بر این است که مالیات پردازان با تهدید به مجازات از جانب ساختار مالیاتی شامل حسابرسی مالیاتی، تعیین جریمه و نرخ مالیات منصرف شوند. مطالعات پیشین عمدتا بر تاثیر تهدید به مجازات بر فرار مالیاتی متمرکز بودند چرا که فرض بر این است که تغییر در ساختار مالیات  منجر به تغییر در رفتار افراد در حوزه پرداخت مالیات می شود. با این حال، از دهه 1990 روند مطالعات مالیاتی دستخوش تغییر عمده شده است، چرا که هدف اصلی درک نگرش مثبت مالیات پردازها بوده است و نه نگرش منفی آنان. زیرا علیرغم تغییرات جزئی در حسابرسی اجباری و یا تعیین جریمه های منطقی در صورت فرار مالیاتی، اغلب مردم تمایل به تبعیت از قوانین مالیاتی دارند. در کل، شواهد نظری و تجربی گسترده ای برای تایید این دیدگاه وجود دارد که تهدید به مجازات نظیر افزایش احتمال حسابرسی و جریمه افراد را به تبعیت از قوانین مالیاتی تشویق نموده و نرخ بالای مالیات باعث کاهش انگیزه و رغبت افراد به تبعیت از قوانین می شود. با این حال، مطالعات دیگری نیز وجود دارد که به مسیر متفاوتی اشاره می نمایند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Voluntary tax compliance
tax avoidance attitude
threat of punishment

ثبت سفارش جدید