Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,578,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " تربيت بدنی و علوم ورزشی " با موضوع " ارائه یک چارچوب مفهومی برای منافع اجتماعی در طرح ریزی شهر ورزشی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارائه یک چارچوب مفهومی برای منافع اجتماعی در طرح ریزی شهر ورزشی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Sport in Society
سال انتشار
2015
کد محصول
1010907
تعداد صفحات انگليسی
24
تعداد صفحات فارسی
37
قیمت بر حسب ریال
1,578,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

‘Sport cities’ are one of the latest manifestations of global sport. A broad and widely used term, it has typically been applied to rationalize the costs of new sporting infrastructure, to extend the economic benefit from major sport event legacies, or as a city branding venture. There is currently little research that critically interprets the social aspects of sport cities, or the social benefits in sport city planning. In this paper we propose a conceptual framework that integrates concepts from the fields of urban planning and sport. The social benefits of sport cities framework provides a research structure through which to explore whether, and to what extent, social benefits have been considered in sport city planning. By highlighting this little researched area and by introducing a conceptual framework that combines two inter-related fields, this paper may help academics and practitioners better understand the social contribution of sport cities

چکیده

"شهرهای ورزشی" یکی از تازه ترین رویدادهای ورزشی در جهان است. اصطلاحی که از آن به طور وسیع و گسترده ای برای توجیه عقلانی هزینه هایِ زیرساخت های ورزشی جدید، توسعه منافع اقتصادی حاصل از میراث رویدادهای ورزشی بزرگ یا به عنوان یک ریسک برای تجاری سازی شهر استفاده شده است. در حال حاضر در زمینه تفسیر منتقدانه جنبه های اجتماعی شهرهای ورزشی یا منافع اجتماعی موجود در طرح ریزی شهر ورزشی، تحقیقات محدودی انجام گرفته است. ما در این مقاله یک چارچوب مفهومی را پیشنهاد می کنیم که مفاهیم مربوط به حوزه های طرح ریزی شهری و ورزش را در هم می آمیزد. منافع اجتماعی چارچوب شهرهای ورزشی، یک ساختار تحقیقاتی را ارائه می کند که به واسطه آن می توان میزان منافع اجتماعی مورد نظر در طرح ریزی شهر ورزشی را بررسی نمود. این مقاله با برجسته نمودن این حوزه تحقیقاتی محدود و نیز از طریق معرفی یک چارچوب مفهومی که دو حوزه مرتبط را با یکدیگر ترکیب می کند، ممکن است به درک بهتر دانشگاهیان و شاغلان از مشارکت اجتماعی شهرهای ورزشی کمک کند.

1-مقدمه

ما در این مقاله، درک بهترِ چگونگی و میزان منافع اجتماعیِ مورد نظر در طرح ریزی "شهرهای ورزشی" را جستجو می کنیم. لقب "شهر ورزشی" عمدتاً به شهرهای غربی نظیر ایندیاناپولیس، ملبورن و شفیلد اعطا شده است اما شهرهایی در نقاط دیگر جهان از قبیل سنگاپور، دوحه و دوبی را شامل می شود. شهرهای ورزشی یکی از آخرین رویدادهای اقتصادی در حال رشد از ورزشِ جهانی را معرفی می کند و این لقب معمولاً به سه روش استعمال شده است: منطقی سازی هزینه های ساخت زیرساخت های ورزشی جدید، توسعه منافع اقتصادی حاصل از میراث های رویداد ورزشی بزرگ (MSE) یا به عنوان یک ریسک در تجاری سازی شهر (Smith 2010). ورزش از سوی دولت به صورت فزاینده­ در اصطلاحات اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است...



این مقاله ترجمه شده تربيت بدنی و علوم ورزشی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




sport city
social benefits
conceptual framework

ثبت سفارش جدید