Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " گریزی به آینده: پتانسیل جدید برای نظریه ‏ی ساختاربندی در تحقیق حسابداری مدیریت؟ " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
گریزی به آینده: پتانسیل جدید برای نظریه ‏ی ساختاربندی در تحقیق حسابداری مدیریت؟
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Management Accounting Research
سال انتشار
2009
کد محصول
1010922
تعداد صفحات انگليسی
16
تعداد صفحات فارسی
47
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
566 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

به مدت سه دهه، استفاده از نظریه‏ ی ساختاربندی سهم مشخصی را برای تحقیق حسابداری مدیریت به وجود آورده است. توسعه‏ ی اخیرِ این نظریه توسط استونز حرکتی را دور از مفاهیم نسبتاً صریحی که در اثر گیدنزز آشکار است به سمت توسعه‏ ی ساختارهای بسیار محکمی که رهنمودهای معرفت‏ شناختی و روش‏ شناختی را به محققین در این زمینه می‏دهد حمایت می‏کند. به منظور دستیابی به این هدف، وی گسترش مفهوم موقعیت-عملکردها را در ترکیب با استفاده از یک مدل چهارجانبه‏ ی ساختاربندی توصیه می‏کند. هدف اصلی این مقاله بررسی پتانسیل این توسعه برای تحقیق حسابداری مدیریت است. ما این کار را بیشتر در مدل شماتیک (کلی) خود از فرآیند ساختاربندی انجام می‏دهیم، و سپس آن را مورد استفاده قرار می‏دهیم تا به تحلیل مطالعه ‏ی موردیِ عملکردهای حسابداری مدیریت در یک شرکت خصوصی‏ شده ‏ی مفید بپردازیم. نتیجه می‏گیریم که بررسی موقعیت-عملکرد‏ها توجه را بر هدایت استراتژیکی عوامل، اهمیت قدرت در تعاملات اجتماعی، و ساختارها و نظریه‏ های چندگانه‏ ی عمل متمرکز می‏سازد. اما، در خلال مدتی که مدل چهارجانبه پدیده ‏شناسی، علم تفسیر و عملکردهای عوامل را برجسته می‏سازد ما متذکر می‏شویم که آن دیدگاه ‏های مستقیم اندکی را در فرآیندهای بازتولید، یادگیری و تغییر در حسابداری مدیریت توسعه می‏دهد. ما اشاره می‏کنیم که این محدودیت می‏تواند با استفاده از نظریه‏ ی ساختاربندی در یک روش انعطاف ‏پذیر، با الهام گرفتن از دیگر دیدگاه‏ های نظری که نقش ‏های مرکزی را به وابستگی مسیر، تناقض و کنش (عمل) نسبت می‏دهد، فائق آید.

-1 مقدمه

بعد از نشر مطالعه‏ ی وی در زمینه‏ ی مسائل مرکزی در نظریه‏ ی اجتماعی: کنش (عمل)، ساختار و تناقض در تحلیل‏ های اجتماعی در سال 1979، نفوذ نظریه‏ ی ساختاربندی آنتونی گیدنزز سهم کوچک اما روشنی را در تحقیق حسابداری مدیریت به وجود آورده است (باکستر و چوآ، 2003؛ صفحه‏ی 100). این نظریه به عنوان یک "وسیله‏ ی حساس ‏کننده" (مکینتاش و اسکاپنس در سال 1990؛ صفحه‏ی 469)، تحقیق تجربی را به سوی تفکیک تحلیل سه بعدیِ ساختار-مفهوم، سلطه‏ گری و مشروعیت- هدایت می‏کند تا درک عمیق‏تری از شیوه ‏های حسابداری مدیریت به دست آورد نسبت به اینکه قادر به توسعه توسط مطالعاتی باشد که هم بر مفاهیم رسمی و هم بر رفتار عوامل به تنهایی تمرکز دارند… 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Structuration theory
Management accounting research

ثبت سفارش جدید