Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " یک بررسی تجربی بر: شرکت هایی با ارزش افزوده ی اقتصادی منفی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک بررسی تجربی بر: شرکت هایی با ارزش افزوده ی اقتصادی منفی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
The International Journal of Business and Finance Research
سال انتشار
2014
کد محصول
1010923
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
338 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

ارزش افزوده ی اقتصادی یا EVAرا میتوان معیاری رایج دانست که به یک شرکت ارزش می­بخشد. اگرچه مطالعاتی که اخیراٌ در رابطه با استراتژی های سرمایه گذاری پورتفولیو که از EVA استفاده میکنند  صورت گرفته است، پیشنهاد داده اند که پورتفولیو هایی که با EAV منفی ایجاد شده اند، بازگشت سرمایه ی بیشتری را در مقایسه با شرکت هایی با EVA مثبت تجربه میکنند. در این مطالعه قصد داریم به بررسی عملکرد EVA های منفی در سازمان ها بپردازیم. یک نمونه ای از شرکت هایی با  EVA منفی در سال 2003 تشخیص داده شده است و به دنبال آن، چهار پورتفولیو نیز به وسیله ی رتبه بندی شرکت ها( بیشترین EVA تا کمترین EVA) رتبه بندی شده اند. بازگشت چهار پورتفولیو در بین سال های 2004 تا 2009 میلادی مورد نظارت قرار گرفته و چهار متغیر حسابداری نیز به آن نسبت داده شده است که این متغیر ها عبارتند از: بازگشت دارائی ها(NOPATA/TA)، نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری(MTB)، اهرم و اندازه. نتایجی که بدست امده است نشان میدهد که شرکت هایی که دارای نسبت های اهرمی کمتری هستند، بازگشت پورتفولیوی بیشتری را تجربه میکنند. علاوه بر این، شرکت هایی که در دسته بندی شرکت هایی با کمترین و دومین کمترین نرخ EVA منفی قرار میگیرند، قادر به ایجاد بازگشت های غیر عادی مثبت می­باشند.

1-مقدمه

مطالعات  مختلفی به بررسی رابطه ی بین ارزش اقتصادی منفی (EVA) و بازگشت سرمایه پرداخته اند که در این مطالعات، EVA به عنوان  تعریف میشود. NOPAT را میتوان سود های عملیاتی خالص پس از مالیات دانست، K یک هزینه ی میانگین وزن دار از سرمایه و تعدیل نیز شامل تغییراتی بوده که بر روی داده های حسابداری صورت گرفته است، تا جریان های نقدی اقتصادی را که توسط Stern Sterwart محاسبه شده است را مورد تصدیق قرار میدهد.

از نظر تئوریک، ECA باید به صورت مثبتی مرتبط با بازگشت سرمایه باشد و از این اصل تبعیت  میکند که اگر شرکتی با EVA اقتصادی منفی ، به استفاده از EVA های منفی بیشتر ادامه دهد، نباید انتظار بقا یا ایجاد بازگشت سرمایه ی بالایی را داشته باشد. اگرچه قاعده ی خلافی وجود دارد که نشان میدهد شرکت هایی با EVA منفی ، بازگشت سرمایه ی نسبتاٌ بالایی را تولید میکنند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید