Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " مقاله ترجمه شده مدیریت دولتی با عنوان : مبارزه با فساد در خریدهای عمومی در نیجریه چالش ها و راهکارهای مبتنی بر صلاحیت " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مقاله ترجمه شده مدیریت دولتی با عنوان : مبارزه با فساد در خریدهای عمومی در نیجریه چالش ها و راهکارهای مبتنی بر صلاحیت
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of public procurement
سال انتشار
2011
کد محصول
1010944
تعداد صفحات انگليسی
32
تعداد صفحات فارسی
38
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

Public procurement provides a fertile ground for corruption in the Nigerian public sector. Reforms to create an effective public procurement system, which have been almost exclusively the government's affair, seem to be yielding insignificant results. Effective reforms to control corruption in public procurement systems must be sustainably participative and inclusive of all essential stakeholders in the society. Most importantly, the preconditions for achieving a sound public procurement system are integrity and commitment to good governance practices through the provision of well-designed legislation and supporting regulations and review processes

چکیده

خرید عمومی زمینه مناسبی را برای فساد در بخش عمومی نیجریه مهیا می کند. ظاهرا اصلاحات انجام شده برای ایجاد  یک سیستم اثربخش خرید عمومی، که تقریبا به طور انحصاری جزء مسائل و امور دولت بوده است، نتایج ناچیز و کم اهمیتی را به همراه د اشته است. اصلاحات اثربخش برای کنترل فساد در سیستم های خرید عمومی  باید  به صورت مشارکتی  و پایدار باشد و شامل تمام  دست اندرکاران در جامعه نیز شود. مهمتر از همه، پیش شروط لازم برای دستیابی به یک سیستم سالم خرید  عمومی  نشانه سلامت و تعهد به فعالیت ها ی خوب حکومت هستند که  از طریق آماده سازی یک قانون گذاری مناسب و حمایت از آیین نامه ها و فرآیندهای بررسی انجام می گیرند.

-1مقدمه

فساد در مدیریت دولتی تبدیل به غول فرهنگ نیجریه  شده است و مهمترین دلیل   اتلاف و ناکارآمدی در  بخش عمومی نیجریه می باشد  (Heilbrunn,2004). حتی با یک عملکرد بهتر در سال 2008،  نیجریه امتیاز2.7 را از حداکثر 10 امتیاز به دست آورد  و توسط سازمان شفافیت جهانی(TI,2008)  به ترتیب فساد اداری  در رتبه 121 از 180 قرار گرفت.  بین فساد و رشد اقتصادی  رابطه  معکوسی وجود دارد(Gonzalez de Asis,2000) زیرا آن انحراف پرهزینه ای از منابع کمیاب و مانعی برای تاثیرگذاری توسعه  می باشد(Oyehide, 2008).  منابع و وجوهاتی که باید صرف تاسیسات زیر بنایی، آموزش  و دیگر ضروریات لازم برای توسعه شوند به دلیل تاثیرات فساد به جیب افراد منتهی می شوند. این رفتار منفی باعث تباه شدن مشاغل و درآمد و فراری دادن سرمایه گذاری می شود که می توانند   پیشرفت و رونق جدیدی را برای کشور به ارمغان بیاورند(Sullivan,2000). همچنین فساد نشانه ای از مشکلات عمیقتر رهبری سیاسی در سطح دولتی است(Heilbrunn,2004). زیرا آن نتیجه عدم ایفای تعهد نهادهای اجتماعی، قضایی، سیاسی و اقتصادی در جامعه است(Hart,2009)… 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید