Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " تولید پرتوهای رادیو اکتیو رادیوم با عمر کوتاه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تولید پرتوهای رادیو اکتیو رادیوم با عمر کوتاه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Nuclear Instruments and Methods in Physics Research Section A
سال انتشار
2009
کد محصول
1011079
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
731 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

Short lived Ra212,213,214 isotopes have been produced at the TRIμP facility in inverse kinematics via the fusion–evaporation reaction Pb206+C12 at 8MeV/u. Isotopes are separated from other reaction products online using the TRIμP magnetic separator. The energetic radium (Ra) isotopes at the exit of the separator were converted into low-energy ions with a thermal ionizer. Ra isotopes have been identified by observing their α decay and half-lifes. An improved half-life of Ra213 has been measured to be 162.0±1.7s

چکیده

ایزوتوپ های 212,213,214Ra با عمر کوتاه در تاسیسات TRIμP در سینماتیک وارون به کمک واکنش تبخیر-هم جوشی 206Pb+12C در 8MeV/u تولید شده اند. ایزوتوپ ها، به صورت درون-خطی، با استفاده از جداکننده مغناطیسی TRIμP از دیگر محصولات واکنش جدا شده اند. ایزوتوپ های رادیوم (Ra) پر انرژی در خروجی جداکننده، توسط یک یونساز حرارتی، به یون های کم انرژی تبدیل می شوند. ایزوتوپ های Ra با مشاهده واپاشی α و نیمه عمرشان شناسایی شده اند. نیمه عمر بهبود یافته 213Ra برابر با 162±1.7s اندازه گیری شده است.

-1مقدمه

در برنامه TRIμP [1] پرتوهای رادیواکتیو برای تحقیق درباره ممان های دوقطبی الکتریکی (نقض معکوس زمانی)، نقض پاریته اتمی در هسته سنگین و برای مطالعه برهم کنش ضعیف از طریق واپاشی β در هسته های سبک، به کار می روند [2و3]. هدف، مطالعه فیزیک مدل استاندارد است. سنگین ترین عنصر قلیایی خاکی ، رادیوم (Ra) است. Ra خصوصیات هسته ای و اتمی منحصر به فردی دارد که به موجب آن کاندیدای بسیار خوبی برای مطالعات تجربی از این دست خواهد بود [4،5]. تبهگنی تقریبی حالت های P و D نزدیک به هم با پاریته مخالف، سبب افزایش زیاد و منحصر به فرد ممان دوقطبی الکتریکی امکان پذیر در این اتم می شود [4]. واکنش های کم انرژی تبخیر – هم جوشی را می توان برای تولید هسته Ra در ناحیه جرمی A<215 به کار برد. عمر این ایزوتوپ ها آنقدر طولانی هست که بتوانند در این مطالعات به کار روند. به ویژه، A=213 که اسپین حالت پایه 2/1 دارد، مورد مطلوبی است. در مطالعات نقض پاریته اتمی، وابستگی بار ضعیف به تعداد نوترون، برای مطالعه عناصر سنگین مطلوب است؛ یک زنجیره ایزوتوپ، تا اندازه ای عدم قطعیت های طیف سنجی را از بین می برد [6]. ایزوتوپ هایی که در اینجا در نظر گرفته شده اند، همگی تابش کننده α هستند: 212Ra (Eα=6.9MeV)، 213Ra (Eα=6.623, 6.713MeV)، 214Ra (Eα=7.137MeV)… 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Production mechanism
Radioactive beam
Magnetic separator

ثبت سفارش جدید