Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی پزشکی " با موضوع " اسفنج های پانسمان ساخته شده از فیبریدهای کیتوسان و کیتوسان – آلژینات " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اسفنج های پانسمان ساخته شده از فیبریدهای کیتوسان و کیتوسان – آلژینات
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Fibres & Textiles in Eastern Europe
سال انتشار
2008
کد محصول
1011125
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
23
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

 

This paper presents a manufacturing process for biological chitosan and chitosan-alginate dressing sponges as well as their biological and physical-mechanical properties. The aim of the research was the preparation of such sponges based on chitosan and chitosan-alginate fibrids prepared according to a method elaborated at Institute of Biopolymers and Chemical Fibres (IBWCh). The sponges ought to display physical (absorption ability) and biological features (cytotoxic and haemostatic properties) which would qualify the materials obtained for the healing of wounds throughout all healing phases

چکیده

این مقاله، فرایند ساخت اسفنج ­های پانسمان کیتوسان زیستی و کیتوسان – آلژینات و همچنین خصوصیات زیستی و فیزیکی – مکانیکی آنها را ارائه می­کند. هدف این تحقیق، تهیه اسفنج­ هایی بر پایه فیبریدهای کیتوسان و کیتوسان – آلژینات است که مطابق با روش ارائه شده در موسسه بیوپلیمرها و فیبرهای زیستی (IBWCh) ساخته می­شوند. این اسفنج ­ها باید خصوصیات فیزیکی (توانایی جذب) و زیستی (خصوصیات سمیت ­سلولی و هموستاتیکی) نشان دهند تا مواد موجود در آنها برای بهبود زخم در سراسر فازهای بهبودی به کار گرفته شود.

 -1مقدمه

در طول سال ­های متمادی، تقاضا برای پانسمان­های زیستی که قادر به محافظت از زخم در سراسر فازهای بهبودی باشند، رو به افزایش بوده است [1]. تقاضا برای پانسمان­ های طراحی شده به منظور بهبودی در طول فازهای گرانولاسیون و اپی­تلیوم تا حد زیادی به کمک مواد زیستی براورده می­شود که حاوی پلیمرهای محرک بهبودی هستند. به ویژه پلی­ ساخاریدها، کیتوسان و آلژینات به لطف خصوصیات زیستی خاص مانند هموستاتیک، گرانولاسیون و اپی­تلیوم، مواد ایده ­آلی برای تولید پانسمان­های مناسب جراحات در طول فازهای مختلف بهبودی هستند [2].  

برای تهیه مواد پانسمانی زیست­ فعال، باید یک پلیمر زیست­ فعال مناسب را با یک شکل مناسب انتخاب کنیم…


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی پزشکی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی پزشکی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Biopolymers
electrospinning
nanofibers
characteristics
medical application

ثبت سفارش جدید