Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " تاثیر مذهب بر رفتار مصرف کننده: چارچوب مفهومی و دستور العمل تحقیقی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیر مذهب بر رفتار مصرف کننده: چارچوب مفهومی و دستور العمل تحقیقی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Consumer Psychology
سال انتشار
2016
کد محصول
1011133
تعداد صفحات انگليسی
27
تعداد صفحات فارسی
30
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

This article provides a conceptual framework for studying the effects of religion on consumer behavior, with the goal of stimulating future research at the intersection of these two topics. Here, we delineate religion as a multidimensional construct and propose that religion affects consumer psychology and behavior through four dimensions — beliefs, rituals, values, and community. For each dimension of religion, we offer definitions and measures, integrate previous findings from research in the psychology, consumer behavior, marketing, and religion literatures, and propose testable future research directions. With this conceptual framework and research agenda, we challenge consumer researchers to ask deeper questions about why religious affiliation and level of religiosity may be driving previously established differences in consumer behavior and to uncover the psychological mechanisms underlying the effects. This framework complements and extends previous literature and provides a new, more delineated framework for considering research on the effects of religion on consumer behavior 

 چکیده

این مقاله چارچوب مفهومی مطالعه تاثیرات مذهب را بر رفتار مصرف کننده با هدف ارائه مبانی تحقیقاتی آتی در زمینه این دو موضوع ارائه می کند. در اینجا مذهب را به عنوان ساختار چندبعدی در نظر می گیریم و فرض می کنیم که مذهب بر روانشناسی مصرف کننده و رفتار وی در چهاربعد تاثیرگذار است: باورها، آیین های مذهبی، ارزشها و جامعه. برای هر یک از ابعاد مذهب تعاریف و مقیاس هایی ارائه می کنیم و یافته های قبلی تحقیقات حوزه های روانشناسی، رفتار مصرف کننده و بازاریابی و مذهب را با هم ترکیب می کنیم و جهت گیری های قابل آزمون آتی را برای تحقیقات پیشنهاد می کنیم.

با این چارچوب مفهومی و روش تحقیق، محققان حوزه مصرف کننده را با این سوال به چالش می کشانیم تا سوالات عمیق تری را درباره این مساله مطرح کنند که چرا آیین های مذهبی و سطح مذهب گرایی می تواند موجب تفاوت هایی در رفتار مصرف کننده شود و مکانیسم های روانشناختی زیربنایی این تاثیرات را شناسایی می کنیم. این چارچوب ادبیات قبلی را تکمیل و توسعه می دهد و چارچوب جدیدتر و مشخص تری را برای تحقیقات در زمینه تاثیر مذهب بر رفتار مصرف کننده ارائه می کند.

-1مقدمه

مذهب یکی از بخش های مهم زندگی افراد است و 80 درصد مردم در سراسر جهان به یک مذهب پایبند هستند (پی فروم 2012) و بیش از 70 درصد آمریکایی ها بیان می کنند که باورهای مذهبی آنها بر رفتارهای روزمره شان تاثیرگذار است (پای فروم 2008). مذهب بر رفتارهای مختلف مصرف کننده تاثیرگذار است مانند جستجوی اطلاعات و نوآوری در محصول (هیرشمن 1981). مطالعه تاثیرات مذهب بر رفتار مصرف کننده مهم است چرا که مصرف کنندگان هویت های مذهبی خود را به دیگران منتقل می کنند و شدت باورهای مذهبی خود را با انتخاب های مصرفی خود نشان می دهند (مینکلر و گاسگل 2004). محققان حوزه مصرف کننده نیز علاقه زیادی به موضوع مذهب دارند. برای کمی سازی این روند، ما مقالات موجود در نشریه های روانشناسی مصرف کننده، نشریه تحقیقات مصرف کننده، نشریه تحقیقات بازاریابی، نشریه بازاریابی و علوم بازاریابی را که مذهب را در متون خود بین سالهای 1992 تا 2014 مطرح کرده اند (تعداد برابر 180 مورد) بررسی کردیم. بین سالهای 1992 تا 2006، به طور متوسط در سال 5 مقاله مذهب را در متون خود منتشر کرده بودند. این رقم تا سال 2007 به سالانه 13 مقاله رسید در حالیکه ذکر مذهب در مقالات افزایش داشت، همچنان درصد کمی از مقالات مذهب را به عنوان یکی از اجزا مهم نظری محسوب می کردند…


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید